2019. ápr 10.

Az élet szüli a legjobb vállalkozásokat

írta: Mayerné Répási Adrienn
Az élet szüli a legjobb vállalkozásokat

Bloombaby webáruház, az anyák és babák nívós üzlete

Mai interjúm alanya Erika, aki a véletleneknek és az alkalom szülte hiánynak köszönhetően, igen kalandos úton lett vállalkozó. Ma ő mesél magáról és munkájáról.

bloombaby_babaszoba_kat_fb_1.jpg

Mesélnél magadról?

Novák Erika vagyok. Mint sok más anyukánál, nálam is az első kislányom születése után fogalmazódott meg a gondolat, hogy saját lábon szeretnék állni. A kislányom születése előtt egy nemzetközi cég kereskedelmi értékesítéséért feleltem, vezettem. Túl akkor már nagy multi cégek különböző szintjein betöltött pozíciókkal. Alulról kezdtem és az évek során fokozatosan lépdeltem a képzeletbeli létrán felfelé. Szülni is szó szerint a gépem elől mentem, éppen az adott év összefoglaló prezentációját készítettem, amit másnap a távolmaradásom miatt egy kollégám prezentált. Egy dologban voltam biztos egész életemben, hogy anya szeretnék lenni. Azt is tudtam, ha ez megadatik, akkor gond nélkül hagyom magam mögött az addigi taposó, rohanó életet, munkát.

Körülbelül 8 hónapos volt a kislányom, amikor egy véletlennek köszönhetően megszületett az első vállalkozásom 2013 -ban. Több terv és elképzelés is volt már ekkor a tarsolyban. A testvérem kisgyerekkel látogatott haza külföldről, és az itthon tartózkodás idejére szükségünk lett volna egy plusz autósülésre az autónkba. Természetes lendülettel ültem le és ütöttem be a keresőbe a „autósülés bérlés Debrecenben” szavakat. Döbbenten tapasztaltam, hogy nincs ilyen szolgáltató. Majd ugyanazzal a lendülettel országos szinten kezdtem keresni, és ismét semmi. Ez szülte a vállalkozás ötletét, ami egy baba-mama kellék kölcsönző lett, széles választékkal, és akkor még országosan egyedi-és egyedüli ilyen szolgáltatással. Jelenleg ez a vállalkozás is mérföldkőhöz érkezett, és a korábbi két év munkáját folytatva terjeszkedünk.

45196122_1872483692870223_6780336287464292352_n.jpg

Hogyan jött létre, mi ihlette a jelenlegi üzleted, a BloomBaby webáruházat?

A BloomBaby webáruház ugyanilyen hirtelen, és meseszerűen érkezett az életembe. Időközben megszületett a második kislányom is, aki már elkezdett közösségbe járni. Azt vettem észre magamon, hogy még mindig vannak felesleges energiáim, amit szeretnék felhasználni. Továbbra is az anyuka-baba-gyerek vonalon terveztem maradni, még akkor is, hogy tudtam ez már ún. „divattá vált” , hiszen nagyon sok olyan webáruház volt, ami a kismamáknak,babáknak, anyukáknak, gyerekeknek kínált termékeket. Anyaként viszont csak ezen a területen tudtam magam elképzelni. Jómagam varrni nem tudó, és az alkotásban is kevésbé tehetséges anyukaként inkább a mások által készített kész termékekre koncentráltam.  A mai trendeket ismervén mindenképpen online értékesítésben, webáruházban gondolkodtam indulásnak. Ekkor egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet egy eladó sorba került vállalkozásra, ami egy webáruházat üzemeltet. A tulajdonos szintén egy anyuka volt, aki kipróbálta magát, de úgy érezte, hogy a biztosabb alkalmazotti jogviszony a neki való és visszatért dolgozni. 2018-ban vettem át a BloomBaby webáruház üzemeltetését, és tulajdoni hátterét. Akkor még sejtelmem sem volt, hogy mire vállalkozom. A webáruház akkor már kb egy éve „nem üzemelt”- ezt azért így írom, mert megkeresések, megrendelések folyamatosan érkeztek csak válasz nem volt ezekre. Így viszonylag hamar világossá vált számomra, hogy az akkori állapotokkal le kell számolnom, és újra kell építenem mindent. Az addigra összegyűlt összes megkeresés és megrendeléssel kapcsolatos emailre válaszoltam, tájékoztattam mindenkit a változásokról és az megújulásról. Mint minden induló vállalkozásnál itt is rengeteg volt a tennivaló. Talán ekkor döbbentem rá először, hogy a korábban általam feleslegesnek ítélt energiáimon kicsit túl mutat mindaz, amit ez a feladat megkíván. Na de mi anyukák sosem adjuk fel!

A jelenlegi és az akkori termékkínálat –ahogy ezt nagyapáink mondják- köszönő viszonyban sincsenek. Új arculatot, új termékkínálatot szerettem volna, így márciusban nekiláttam „lerombolni” majd újraépíteni a webáruházat. Új termékek, új arculat, új irány. Ez volt a minimális elvárás magammal szemben.

bloombaby_baba_kat_fb_1.jpg

Mire nyújt megoldást a szülők számára az áruház?

A BloomBaby webáruház lehetőséget kínál a várandóság egyik talán legkellemesebb részének megvalósításában. Véleményem szerint minden anyuka már kislányként megálmodta leendő babája szobáját. A BloomBabynél minden megtalálható egy helyen, ami szükséges a baba- és anyuka kényelméhez. Csodás baba-és gyerekszoba kiegészítők, egyedi-akár névre szóló- dekorációk is segíthetik hangulatosabbá és akár egyedibbé tenni a szobát. A gyerekekre és az anyukákra is gondoltam, hiszen a termékek egy része kifejezetten nekik szól.

Mire figyelsz a termékekkel, minőséggel kapcsolatban?

A termékek kiválasztásánál az egyik legfontosabb szempont, hogy csak olyat kínálok más anyukáknak, amit jómagam is nyugodt szívvel megveszek vagy megvennék a saját gyerekeimnek. Így minden esetben fontos szempont a minőség, az anyag baba-és gyerekbarát összetétele.  Hiszem és tudom, hogy a webáruház prémium minőséget kínál megfizethető áron.

bloombaby_baba_es_gyermekszoba_dekor_kat_fb_1_1.jpg

De több, mint egy áruház a Bloombaby. Mesélnél róla?

Amire szintén büszke vagyok, hogy olyan anyukáknak is lehetőséget tudok biztosítani termékeik forgalmazására, akik nem tudnak saját webáruházi felületen értékesíteni. Gyönyörű és szintén prémium minőségű termékek kerülnek ki ezen anyukák kezei közül. A többségük jelenleg is otthon van gyermekével és mellette hobbiból vagy profi szaktudással rendelkezve készíti termékeit. Szeretnék minél több anyukának lehetőséget adni arra, hogy bemutassa és rajtam keresztül nagyobb körben értékesítse termékeit. Az eddigi hasonló együttműködések nagyon sikeresek, mindkét fél örömére.

Miket találhatunk még a kínálatban?

A kézműves termékek mellett egyedi termékek kínálata is megtalálható. Igaz ezeken nagyobb hangsúly részemről is mindig időszakosan van pl: karácsony, gyereknap, ballagás, anyák napja és apák napja. 

Folyamatosan keresem az új nagy gyártókat is, tárgyalok a lehetőségekről. Szeretném tovább bővíteni a választékot, hogy a vásárlóim minden igényét ki tudjam elégíteni. Egy fontos alapelvet szeretnék csak betartani „A kevesebb, néha több”. Nem szeretném több ezres termékválasztékkal ellepni a hozzám látogatókat, inkább gondosan megválogatott, igényes termékeket szeretnék nekik bemutatni.

 bloombaby_babakocsi_fb_1.jpg

Hogyan tudod a munkád, családod összeegyeztetni?

Sokan kérdezték már meg tőlem, hogy bírom? Két gyerek, család, két vállalkozás? Végtelenül hálás vagyok a családomnak, mert minden támogatást megkaptam. Éppen nyári szünet eleje volt, amikor a folyamatot elkezdtem, így a két kislányom felügyeletét a nagyszülők felváltva vállalták napközben, hogy én tudjak dolgozni. Minden második éjszakámat a gép előtt töltöttem és dolgoztam. Szerettem volna, ha minden betű a magam keze munkája. Így talán a szükségesnél is több terhet vállaltam, de így érzem igazán a magaménak. Jelenleg is magam próbálok minden munkafolyamatban helyt állni, de lassan érik bennem a felismerés, hogy legalább az adminisztratív feladatokat jó lenne átadni valakinek, mindkét vállalkozás esetében.

A családom mindennél fontosabb számomra, így amikor szeptemberben az új BloomBaby megnyitotta virtuális kapuit ígéretet tettem, hogy a munkavégzést arra az időre korlátozom, amikor Ők nincsenek itthon, vagy ha már alszanak. Így még mindig sokszor fordul elő az alvás mentes éjszakai munka. Próbálom megteremteni az egészséges egyensúlyt, amit néha természetesen felülír egy hirtelen jött ötlet, probléma vagy éppen a vásárlók által özönlő kérdések. Hétvégén napközben szigorúan a családé vagyok, de éjszaka a munkáé. És ez alól nagyon ritkán van kivétel.

Szerinted mit tartogat a jövő számodra?

A jövő egyik nagy terve egy showroom nyitása Debrecenben, ahol a webáruház kínálata személyesen is megvásárolható. Ahol én is nosztalgiázva kicsit, berendezhetem a magam újabb babaszobáját. Ahol a kézműves termékeket készítő anyukák munkáit újabb értékesítési csatornán is elérhetővé tehetem.

Szólj hozzá

Interjú Anyák