2024. máj 17.

Interjú C. K. Zolyával

írta: Mayerné Répási Adrienn
Interjú C. K. Zolyával

438137462_1569261220302292_692689906960144686_n.jpg
Mai interjúm alanya C. K. Zolya, aki a #Veled?Soha! című könyvet írta. 

- Hogyan jött az életedbe az írás, a könyvírás?
 
Nem tudom azt mondani, hogy gyermekkorom óta ez volt a vágyam, mert nem. De az biztos, hogy kiskorom óta szőttem a történeteket a fejemben. Hat éve elkezdtem írni egy blogot, ahol egy kisgyerekes anyuka mindennapi gondjait igyekezetem olykor humoros formában megosztani másokkal. Nem tudom, hogyan jutottam el oda, hogy nekiállok egy regénynek, de egyszercsak azt vettem észre, hogy leírom a vége szót. 
 
- Mi az, ami elindított az írói pályán?
 
Nem tudom :) Egyáltalán már rajta vagyok? Elég furcsa ez a dolog számomra. Eleve, a nem klasszikus módon kiadott írókat sokan lenézik, és megkérdőjelezik az "író" mivoltukat. Egyébként ki mondja meg, hogy mitől író az író? Lehetek amúgy történetmesélő, kezdő író vagy magánkiadású író, abban biztos vagyok, hogy rengeteget fogok/kell még tanulnom, és épp csak ráléptem erre az útra.
 

- Nem csak írsz, hanem rendszeresen olvasol is. Milyen zsánert olvasol szívesen? Vannak kedvenc könyveid? 
 
Az erotikus, romantikus zsánert szeretem. Vannak kedvenceim, de túl sok ahhoz hogy felsoroljam. Szerzők közül L. J. Shen, Meghan March, Kendall Ryan, Vi Keeland a nagy favoritok.
covers_818956.jpg
- Milyen számodra egy jó olvasmány? Mik az ismérvei?
 
Az első, és legfontosabb, hogy ne fárasszon. Ne kelljen gondolkodnom, ne fájjon (max egy-egy oldal erejéig), és ne kezdjek rajta agyalni amikor leteszem. Korábban szerettem a mély érzelmekkel teli sztorikat, de mostanra csakis a könnyed kikapcsolódás jöhet. A gyerekek, a munka, az írás és minden más mellett nem engedhetem meg magamnak, hogy összetörjön egy könyv. Mert ami olyan, az engem napokra levisz a mélybe. 
 
- E-book vagy papír alapú kötet? Magánkiadás vagy hagyományos kiadói? Élfestett vagy hagyományos?
 
Praktikus okokból e-book. Így viszont 100-150 könyv is megvan egy évben. De a könyvek iránti szeretet megvan. Épp ezért kezdtem idén papír alapú könyvként is megveszegetni azokat a történeteket, amiket már e-book formában egyszer megvettem.
Nem a kiadót vagy a hogyant nézem. Borító, fülszöveg.
Szép az élfestés, de én befelé fordítom a könyveket, hogy lássam a gerincüket. Nem ragaszkodom hozzá.
 
- A #Veled?Soha! című köteted fő sava-borsát mi adja? 
 
Huh... Nem is tudom. Összességében az volt a célom, hogy egy humoros, könnyed, néhol igazán spicy történetet alkossak. Egy átlagos magyar lány, egy átlagos magyar srác... Szerintem Zorka és Lénárt korábbi, gimis kapcsolatához hasonló "viszony" szinte mindenkinek volt az életében. Persze van ami máshogy, vagy épp sehogy nem végződött. De az érzés, hogy valaki egy barom veled, te pedig vonzódsz hozzá, sokunkban megvan. 
439991676_1246466546319528_4452279800212959309_n.jpg
- Egy romantikus kötet. Miért pont ebben a zsánerben írtál? Mi adta az írás nehézségét és mi az, amiért jó volt megírni a kötetet?
 
Ilyenben is olvasok, és olvasóként sem vonz más. Az írásnak nem voltak nehézségei... csak a szerkesztésnek. Írni könnyű. Finomítgatni, javítani a szerkesztői javaslatok alapján, már nehezebb számomra. Főleg az állandó időhiány miatt. 
Hogy miért volt jó megírni? Erre nem tudok igazán jó választ. Egyszerűen jó volt.   
 
- Milyen volt a szereplőid kezét elengedni a végén és várni, hogy mit szólnak majd az olvasók hozzá? Mik a visszajelzések?  
 
 Félelmetes volt. Még most is az. Többségében pozitív visszajelzéseket kaptam, de persze nem kerülnek el a negatív vélemények sem. Nem is tetszhet mindenkinek. Aki szerette, az viszont úgy láttam, nagyon szerettem.Igyekeztem a borítóval, a fülszöveggel és minden más eszközzel megmutatni, hogy mit várhat az olvasó a regénytől. Összességében ez egy könnyed stílusú, ellenségekből szerelmesek történet. Szabadszájú, szókimondó.  
 
- Min dolgozol jelenleg?
 
A folytatáson. A Könyvhétre sajnos egészségügyi okok miatt nem készültem el vele, de remélem, hogy a Könyvfesztiválon már ott lesz! 
 
Hamarosan a könyvről szóló értékelésem is olvashatjátok. Addig is...
Zolya elérhetőségei:

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

Szólj hozzá

Interjú