2023. sze 14.

Imád szürreális dolgokat alkotni, fotózni a fotóművész

írta: Mayerné Répási Adrienn
Imád szürreális dolgokat alkotni, fotózni a fotóművész

dani2022-.jpg
- Mesélnél magadról? Mit tudhatunk rólad? Mit csinálsz szívesen? mivel foglalkozol?  
Ripka Dániel fotóművész vagyok. Imádok szürreális dolgokat alkotni a képzelőerőmnek hála és boldoggá tesz, hogy képes is vagyok a legkiválóbb formában kivitelezni azt. Szabadúszó fotógráfus lévén én osztom be magamnak az időmet. A művészi alkotások mellett portréfotózásból keresem meg a betevőt... :)
catch.jpg
Fotó: Ripka Dániel
- Mit jelent számodra a fotózás?
 A fotózás az életem nagy szerelme. Meghatároz és elfoglal. Hajt és boldoggá tesz...
- Hogyan született ez a szerelem közted és a fotózás között?
Érdekes, mert 28 éves korom előtt nem fotóztam egyátalán, leszámítva a mobilomat, de egy kis lökés után a nagynénémnek hála, így alkult az életem. Történetesen megmutattam neki pár mobillal készűlt képemet, és azt mondta, ezek annyira jók, hogy ezzel kéne foglalkoznom. Azóta persze nincs megállás...
angel.jpg
- Milyen fotós sikereid voltak?
Mindenféle. Először is megalkotni egy esztétikus képet már siker. Aztán az ügyfelek elégedettsége is kész siker. Ugyanakkor ott vannak a szakmai sikerek amelyek hajtanak előre. Az eddigi legnagyobb sikeremnek a 2019-ben általam megszervezett nemzetközi fotókiállítás ami az Unicefnek készűlt és ők újra kiállították a Budapest Art Marketen. A projektben 20 híres fotógráfus művei jelentek meg a világ minden tájáról a Nemek közötti Egyenlőség témájában. https://www.facebook.com/isabel.corthier/posts/10156161466786403
- Mit gondolsz, mit kell tudnia egy jó fotósnak, hogy a képei maradandók legyenek?
Azt mindenképpen, hogy nem elég szenzációs képeket készíteni, hanem képesnek kell lenni nagy tömegekhez is eljuttatni...
color.jpg
- Mit a legnehezebb fotózni? Embereket, portrékat, tájat vagy valami mást?
Ez egy jó kérdés. Valamikor egyetlen kattintás is elég a jó fényképhez, máskor meg száz. Igazából talán ezt úgy lehet mérni, hogy mennyi előkészület volt szükséges hozzá. Van olyan képem aminek a részeit több mint egy éven át fényképeztem(ha ügyesebb lettem volna akkor 8 hónap is elég lett volna). Szóval a tervezés, szervezés, előkészítés nehézségein lehet ezt utolérni.
- Mely munkád volt a legkülönlegesebb?
A 2017-es hírességek az állatkínzás ellen kampányomat mondanám, hiszen ott belevetettem magam az ismeretlenbe, ahogy fordítottan ábrázoltuk az eseteket. https://www.youtube.com/watch?v=S2mRGwZCck8&t=2s
- Van olyan hely, táj, ember, szituáció, ami a bakancslistádon van még fotózáshoz?
Persze sok ilyen van. Nagyon szeretném a világot körbe fotózni és ha Isten is úgy akarja, akkor hamarosan sort kerítek rá.
dani_1.jpg
Bővebbet is megtudhattok Dániel mukásságáról itt:
Szólj hozzá

Interjú