2023. júl 17.

Maddison Michaels: A ​gyalázatos herceg (Szentek & Szélhámosok 1.)

írta: Mayerné Répási Adrienn
Maddison Michaels: A ​gyalázatos herceg (Szentek & Szélhámosok 1.)

covers_756231.jpg

A nyári forróságban valami könnyedre, szórakoztatóra vágytam, így erre az Álomgyár kiadós olvasmányra esett a választásom. Nem is csalódtam benne. Vidám, irónikus, könnyed, mégis tartalmas, izgalmaskkal teli könyv, mely nem nélkülözi az erotikát, pikantériát sem.

Aznap, amikor a gyalázatos herceg úgy dönt, megnősül, befagy a pokol!

Tehát nagy elánnal vetettem bele magam az olvasásba és nagyjából be is faltam egy szempillantás alatt a könyvet. Bevallom, hogy én pokolian jókat szórakoztam, nevettem egy-egy helyzeten vagy a főhősnő csetlésén-botlásán. Annyira haladós, gyors sodrású könyv, hogy csak úgy olvastatja magát. Könnyed, ám igényes nyelvezete, izgalmas leíró részei, végre nem sablonos párbeszédei teszik egyedivé az író stílusát. Történelmileg igyekszik hű lenni, igazodni az akkori kor normáihoz, miközben azért feszegeti a határokat. Viszonylag modernebb, annak ellenére, hogy a viktoriánus korba repíti el az olvasókat. Kifejezetten kedveltem a történelmi részeket. Annyira erősen jelen volt a társadalmi nyomás, oly sokat befolyásolt az, ki, hova született, milyen körülmények közé, anyagi helyzetbe.

A szereplők szerethetők és könnyű megkedvelni őket, azonosulni velük vagy kísérni az úton őket. Sophie egy karakán, erős jellemű, szókimondó nő, aki fittyet hány az illemre, a határokra, ha olyan dologról vagy emberről van szó, aki a számára fontos. Igen meggondolatlan is, és ez a tény gyakran sodorja veszélybe vagy vicces helyzetekbe. Annyira, hogy gyakran fogtam a fejem egyes cselekedetei miatt. Naiv, az emberekben még hisz, épp ezt használják ki sokan.

Devlin egy igazi szívtipró, akitől én inkább menekülnék. De végül megbarátkoztam vele és egészen megbarátkoztam az érző szívű herceggel, aki annyira nem is önző, nem is gyalázatos talán.

Kénytelenek együttműködni, sőt megbízni egymásban. És ez bizony izgalmas helyzeteket teremt, míg egymásba nem szeretnek. Na de az volt a leginkább érdekes, hogy ki vallja be magának előbb, és ki meri kimondani hangosan? Jól el voltak, veszekedtek, évődtek, ami kifejezetten szórakoztató volt. 

steampunk-g709343acd_1280.jpg

Viszont az az érdekes, hogy nem a romantikus vagy a történelmi részben volt a legerőssebb a könyv, hanem a krimi szála vitte a prímet. Azt nem volt egyszerű megfejteni, ki a gyilkos. Ki az, aki szép sorban tünteti el az embereket a főhősnő körül és próbálja a gyalázatos hercegre kenni. Voltak sejtéseim a gyilkos kilétét illetően, ami a végén igaznak bizonyult, de végig bizonytalan voltam. És hát az indítékok sem álltak teljesen a végéig össze a fejembe.

Egyetlen ellenérem van a kötet ellen.  Nagyon nehezen vont be, de a közepére megérkezett és nem eresztett. Akkor kezdtem el igazán kedvelni. Az elején túl sok volt a bemutató rész, a leírások, a világfelépítés. Remélem ez senkit sem fog eltántorítani az olvasásától, mert aki kitart, az imádni fogja...

Azoknak ajánlom a könyvet, akik a történelmi romantikus vagy épp történelmi krimik kedvelői és bírják a pikánsabb, bevállalósabb részeket is. Én kellemesen szórakoztam, miközben fejtegettem a gyilkos kilétét, és  Sophie és Devlin kettősének drukkoltam, hogy összejöjjön!

A könyvet köszönöm az Álomgyár kiadónak!

Fülszöveg:

Szerelemben ​mindent szabad
Devlin Markhamnek, Huntington hírhedt hercegének kell egy feleség. Nem is akármilyen! Ha nem tudja egy hónapon belül elcsábítani a környék egyik legszeszélyesebb kékharisnyáját, búcsút mondhat a nehezen megszerzett vagyonának. A herceg mindig is úgy gondolta, a szerelem elfecsérelt érzelem, a házasság pedig a legjobb esetben is kényelmetlenség. Azonban úgy tűnik, Lady Sophie Wolcottra nem hat a jóképű nemes vonzereje…
Amikor Sophie megtudja, hogy szeretett árvaháza veszélybe kerül, bármit megtenne, hogy megmentse. Még egy kegyetlen, kéjsóvár férfihoz is hozzámenne, aki mindig megszerzi, amit akar, mind a szerelemben, mind az üzleti életben. Ahhoz a férfihoz, aki megtestesít mindent, amitől eddig rettegett, mégis az egyetlen esélye lehet a nehéz helyzetben, és akihez vonakodva bár, de tagadhatatlanul vonzódni kezd.
Azonban az érdekházasság még több bonyodalmat szül, mert Devlin sötét múltjából felbukkan egy gyilkos, aki Sophie-t veszi célba. Rá kell jönniük, hogy nem csupán az életük forog kockán, hanem a szívük is.

Idézet:

Mindig is az enyém volt, Sophie, és ezt mindketten tudjuk. Amióta leesett arról a fáról és a lábam előtt landolt, az volt a sorsa, hogy az enyém legyen.

480 oldal 
puhatáblás
ISBN: 9789635705320
Fordította: Farkas Melinda

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

Szólj hozzá

Könyv Recenzió Olvastuk