2022. júl 26.

Zöldforradalom!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Zöldforradalom!

ecofamily_gyujtodoboz_v8.jpg

Te mennyire figyelsz a környezettudatosságra? Mi az, amit a legnehezebb elhagyni, lecserélni? Kozmetikumok, tisztítószerek? Flakonok?

A Cleanne termékek kifejezetten nagy hatékonyságú, emberbarát, környezetbarát, biológiailag gyorsan lebomló összetevőkel készülnek, parabénmentes, foszfátmentes, vegán, állatkísérlet mentesek. Érdemes kipróbálni őket. Ma Lillával beszélgettem, aki mesélt róluk bővebben.

- Hogyan jött a környezettudatos, zöld termékek készítése, forgalmazásának ötlete? Környezetvédelem volt a fő szempont vagy valami teljesen más, személyes?


Amikor állapotos lettem, elkezdtem odafigyelni a mikro környezetemre. Miket fogyasztok, mikkel veszem magam körbe, és mint, minden kismamánál jött egy pont, amikor a pocakomba cseperedő gyermek miatt szembesültem az addigi szokásaimmal.
Ekkor találkoztunk először környezetbarát tisztítószerekkel. Kezdetben az tűnt fel, hogy pár hónap leforgása alatt elmúlt a 14 féle allergiám, ami azóta se jött vissza. És mivel szinte csak a tisztítószereket cseréltem le, ezért elkezdtük beleásni magunkat a férjemmel a vegyszeres témakörbe. Ekkor szembesültünk azzal, hogy szinte minden dologban jelen vannak a vegyszerek - előállítások, takarítások során- és hogy milyen elképesztő veszélyei vannak, milyen terhelést okoznak az erős és vagy szintetikus vegyi anyagok az emberi szervezetre és a természeti környezetre.

Ez a 7 éves tanulási ciklus elképesztően sok tudást adott nekünk és így tágult ki a CLEANNE szemlélete a mikro környezet jobbá tételétől a környezetünk egészére.

cleanne_univerzalis_padlotisztito_fb_carousel.jpg

- Cleanne termékekről mit lehet tudni? A fejlesztésükről, létrehozásukról, összetevőikről? Mitől jók, jobbak a szokásos, hasonló termékektől?


Elsősorban a maximalizmusunk miatt :). A fő szempont nálunk sosem a pénzügyi oldala volt a termékeknek, hanem az a tudatosság, az a "világjobbító" szándék, ami azóta is a cég központi gondolata. Egész egyszerűen szörnyű belegondolni abba, hogy a gyermekeinknek esetleg nem jut ivóvíz. Amikor erre kerülne a sor nem nyugtatná őt a tudat, hogy cserébe x millió forint áll rendelkezésére, hisz a pénz önmagában nem érték, hanem eszköz.


A termékeink fejlesztése során is ez a maximalizmus a jellemző. Minden alapanyagunk felső kategóriás, gondosan válogatott forrásból és kizárólag prémium beszerzési forrásból .Termékeink nem veszélyes keverékek, 100% természetes tisztítószerek, melyek manufaktúrában készülnek. Tudom, hogy beképzelten fog hatni, de mi úgy látjuk, hogy nincs konkurenciánk a piacon, mert még nem találkoztunk olyan céggel, aki hasonlóan az értékteremtést tette a középpontba és minden egyes gondolatot, cselekedetet ez hat át.

cleanne_jatektisztitok_01.jpg

 - A háztartásban a háziasszonyok legtöbbször a megszokott, sokat reklámozott termékeket veszik, ritkán nyitnak másfelé. Ez miért van szerinted?


A tudatosság sarkalatos pontja mindennek. A legtöbbször az emberek azért vesznek valamit, mert megszokták és nem is feltétlenül kezdenek el kipróbálni más termékeket, egész egyszerűen megszokásból, vagy azért mert az a termék a "hangosabb". Magyar családi kisvállalkozásként nem rendelkezünk olyan marketing budget-vel, mint a multinacionális cégek, vagy azok a cégek, akik kockázati tőkét vonnak be. Illetve meglepő módon a legnagyobb márkahűségek egyike a tisztítószereknél van, tehát nehezebb rábírni a háziasszonyokat a váltásra. Viszont egyet biztosan tudok, aki egyszer kipróbálta a CLEANNE-t, az utána nem nagyon vesz mást. :)

- Mennyire divat, népszerű a környezettudatosság, a bio termékek, a zöld háztartásvezetés?

Egyre inkább népszerű. Amikor mi kezdtünk foglalkozni vele, akkor sokan tágra nyílt szemekkel néztek ránk, hogy ez mégis mi, meg biztosan nem hatékony, és ha beleiszunk a hideg zsíroldónkba, az tuti nem tudja a sütőt letakarítani....azóta már a divathullám miatt a környezettudatosságot nem kell magyaráznunk, a fals információkat viszont igen. Nálunk nagyon nagy hangsúlyt kap az edukáció és igyekszünk tényleges tudást adni a vásárlóknak, olyat, amit máshol nem kapnak meg. Nekem például szívfájdalmam nagyon sok olyan információ, ami megtéveszti a vásárlókat és mialatt azt hiszik, hogy jót tesznek a környezetüknek, olyan termékekben bíznak meg, amik szakmailag nem megalapozottak. Szerencsére sok ellenpéldát is tudok, de sok mindenre oda kell figyelnünk.
Tehát kezdetben az újdonsággal kellett megbirkóznunk, mostanra pedig inkább a valódiság, a valós megoldásokra szoktuk a hangsúlyt fektetni.

 sensitive_oblito.jpg

- Mint gyakorló háziasszony, ha első körben úgy gondolom, kicsit jobban odafigyelek erre, akkor mit érdemes megvizsgálni, ha bevásárolok ? Milyen alapanyagokat, termékeket kerüljek? Milyen termékeket cseréljek le azonnal?

A szintetikus anyagokat és a veszélyeztető jeles termékeket érdemes lecserélni. Gondolj csak bele,ha valami rád nézve maró, vagy az élővízbe kerülve káros, az milyen hatással tud lenni a környezetedre? Ha valakit nem érdekel a környezetünk, akkor elég ha csak magára gondolva választ olyan terméket, ami nem veszélyes keverék és hatékony. Mert hát ki szeret órákig súrolni?
Mivel nem olyan könnyű megtalálni a természetes tisztítószereket, érdemes a termékek biztonsági adatlapjait is átnézni, ezeket törvényi kötelessége minden gyártónak közzé tennie, vagy kérésre átadni. Az adatlapok a legveszélyesebb anyagokat tartalmazzák, amik a termékben vannak. Azok a jó termékek, ahol ezeknek az anyagoknak az összaránya nem éri el az 5%-ot.

cleanne_extra_eros_felulettisztito_fb_carousel_v1.jpg

- Kiknek készültek atermékek? Kiknek ajánlottak elsősorban?

A termékeink mindenkinek :). 5 féle termékkategóriát kínálunk lakossági vonalon: alap háztartási tisztítószerek, babamama tisztítószerek, állattartással kapcsolatos tisztítószerek, irodai tisztítószerek, autós termékek.
Ajánlom mindenkinek, aki szeret gyorsan és hatékonyan végezni a takarítással, mialatt nem veszélyezteti sem magát, sem a környezetét. Képzeld a cseppmentes mosogatószerünket nagyon sok ekcémás ügyfél vásárolja, mert egész egyszerűen eltűnt az ekcémájuk, vagy enyhül mosogatás közben. De ugyanezt éljük meg a mosószerünkkel is, és minden termékünkről tudnék nagyon aranyos történeketek mesélni, amiket a vásárlóink küldenek. Minden termékünk egyedi, saját fejlesztés, ami azért is jó, mert a visszajelzések alapján folyamatosan jobbá és jobbá tudjuk fejleszteni.

242336588_2772786983018559_2329083771780266211_n.jpg

- Van egy plusz szolgáltatásotok, ami szintén a környezettudatosságot célozza meg. A flakon visszaküldési lehetőség. mesélnél róla, mi hívta életre?


Nagyon büszkék vagyunk erre a flakon visszaküldésre. 2,5 éve kezdtük el, a férjem álma volt, hogy megoldjuk a műanyag problémát. Mi az újradarálásban nem annyira hiszünk, amiről már sokat meséltünk interjúkban is. A flakon visszaküldését a packeta.hu csomagküldővel valósítjuk meg. EZ a gyakorlatban úgy néz ki, hogy az ország cca. 1000 pontján le lehet adni a kiürült CLEANNE flakonokat, amik visszáruként megérkeznek hozzánk, és mi ezeket a flakonokat "újratöltött flakon vagyok" matricával újra forgalomba hozzuk 50 illetve nagy flakonok esetén 100 forinttal olcsóbban. Megkaptuk már sokszor, hogy ez milyen nagy ökológiai lábnyom, de nem. Ezeket a visszaárukat úgy kell elképzelni, hogy a csomagpontokra minden nap mennek az autók és akkor veszik fel a mi csomagjainkat is és adják le a logisztikai központba. Másnap, amikor hozzák a csomagpontos megrendeléseket a márkaboltba elhozzák a visszárus kiürült flakonokat is. Ezeket a vissza küldött flakonokat a vásárlóink díjmentesen küldhetik vissza, mi álljuk ennek a díját.
Erről bővebben :https://cleanne.hu/kulddvissza/

Ami még nagy öröm számunkra, hogy idén február óta bármelyik EcoFamily boltba is le lehet adni a kiürült CLEANNE flakonokat, az erre kihelyezett gyűjtődobozokba bedobva. Sőt, most aki augusztus végéig megteszi, lefotózza és elküldi nekünk, az 3*25 000 forint értékű újratöltött CLEANNE termékeket nyerhet.

Egy -egy ilyen flakon 5-7 évig is használható, ezért elképesztő mennyiségű szemetet tudunk vele megspórolni.
Mi készítettünk egy mintaszámítást. Amennyiben átlagosan egy család 7 flakon tisztítószert használ 2 havonta, akkor 42 flakon szemetet termel egy évben. Magyarországon a KSH adatai szerint 4,1 millió háztartás van. Ha ugyanez a család Cleanne-t használ é leadja vagy visszaküldi kiürült Cleanne flakonját, amit mi újratöltünk, akkor 143 500 000 flakon szeméttel kevesebb keletkezik egy év alatt Magyarországon!!!Egy flakont átlagosan 5 évig lehet használni, így összesen 832 000 000 flakonnal kevesebb szemétről beszélünk 5 év alatt csak Magyarországon! Ez kb. beteríteni egész Budapestet!

Így arra buzdítunk mindenkit, hogy csatlakozzon a #zöldforradalomhoz és legyen részese annak,hogy újra egyensúlyba kerülhessünk a környezetünkkel!

manna_fm_radio_fb_carousel_v1.jpg

Ha még többet megtudnál a Cleanne termékekről és a környezettudatosságról, hallgasd meg a Manna FM-es interjú velük, ITT.

#reklám #cleanne #tisztaság #tisztítószerek #környezettudatosság #interjú #szponzorálttartalom

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

Szólj hozzá

Interjú Kitekintő