2021. jún 07.

Művészet és a Covid hatásai

írta: Mayerné Répási Adrienn
Művészet és a Covid hatásai

188149221_310268944017468_5411937412944527551_n.jpg

A Covid időszak és a vele járó bezárások szinte mindenkire kedvezőtlen hatással voltak. Azért akadt ember, aki ki tudta hozni ebből is a legjobbat, az időszakot felhaszálta fejlődésre, új utak felfedezésére. Vajon a művészekre is ilyen kedvező hatással volt a vírusidőszak? Csefalvi Ibolya, a Linartdesign tulajdonosa volt segítségemre ennek a megválaszolásában. Korábban már készítettem vele egy interjút, különleges munkáival kapcsolatban, amit ITT tudtok elolvasni. 

Ibolyáról és művészetéről tudni lehet, hogy digitális képzőművészettel foglalkozik. Számítógépes grafikákat, animációkat készít. Grafikusi munkáit már több kiállításon is be tudta mutatni.

Képeim egyediségét az adja, hogy elkészítésük során fraktálokkal dolgozom.

192484889_315987023445660_6521843380676418262_n.jpg

- Hogyan hatott a vállalkozásodra a Covid?

 A covid időszakát én is, mint mindenki más megéreztem. A megkeresések száma csökkent, hisz az embereknek nem az volt a fontos, hogy új kép kerüljön falra, hanem az egészségük. A személyes, kontakt jelenlétet igénylő kapcsolatok háttérbe szorultak és áttevődtek az online térbe. Vásárló ugyan kevesebb volt, de az online elérések száma több lett. A face és insta oldalam követőinek száma és nézettsége jelentősen növekedett. A kiállításaimat sajnos el kellett halasztani. Volt, amelyiket a megnyitó előtt egy héttel kellett lemondanom. A megrendelések egy részét nem tudtam teljesíteni határidőre, mert a keretezőnek is be kellett zárnia. Nehéz időszak volt.

- Hogyan élted meg a kényszerű bezártságot? Tudtál inspirálódni, dolgozni így is?

A bezártságot az elején nehezen éltem meg. Szerencsere új helyzetekhez is gyorsan alkalmazkodom, így az átállás időszaka viszonylag rövid volt. Ami problémát jelentett, hogy hiányoztak azok az élmények, érzések, új impulzusok, amiből inspirálódni tudtam volna. A négy fal között kevés impulzus éri az embert. Előfordult, hogy hosszabb ideig nem készítettem semmit, mert egyszerűen nem volt ötletem vagy amit alkottam az nem tetszett.

196012326_320769282967434_7113106148879852848_n.jpg

- A művészekre milyen hatással van egy ilyen teljes bezártság? Termékeny időszak, mert van idő rá vagy pont ellenkezőleg?

Művészetemre nem éppen pozitív hatással volt ez az időszak. Több aggódó üzenetet kaptam amiatt, hogy kevesebb új alkotást látnak tőlem. Igazából újra meg kellett találnom önmagam. Rá kellett jönnöm, hogyan tudom ebből a helyzetből a lehető legjobbat kihozni. Az önképzésre helyeztem a hangsúlyt. Újfajta stílusirányzatokat kezdtem tanulmányozni, újabb kurzusokat vettem fel. Például a pszichedelikus animációk és a trippy stílus. Ezt az időt a fejlődéssel és a megújulással töltöttem.

-  Új terveket kovácsoltál? Új vizekre eveztél?

Sok új tervem van! A digitalis képek készítése mellett a fotózás is érdekel, így szeretnék elvégezni egy fotós tanfolyamot. Illetve a digitalis marketing területén szeretném még fejleszteni magam.

191292815_314712283573134_1650079320642710382_n.jpg

- Mik a terveid, most, hogy kezd minden visszaállni a régi kerékvágásba?

Az év második felében három kiállítást szeretnék tartani. 2021. augusztusában Szegeden a Dóm téren található Somogyi Könyvtárban. 2021. November 15-től Szegeden a Bálint Sándor Művelődési házban csoportos tárlat keretében a Szegedi Szépmíves Céh tagjaival közösen. Jelenleg egyeztetés alatt áll Sándorfalván a Pallavicini kastély dísztermében tartandó kiállítás.

Ibolya elérhetőségeit itt találod, ha megnéznéd a további munkáit!

Face: https://www.facebook.com/cserfalviibolya

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#reklám #szponzorálttartalom #cikk #művészet #fraktál #kép #covid

Szólj hozzá

Kitekintő