2021. máj 26.

Aprócska világ a Tegola világ

írta: Mayerné Répási Adrienn
Aprócska világ a Tegola világ

fb_img_1599712716567.jpg

Egy Facebookos, felajánlós csoportban egy gyönyörű, apró tündérkert, egy mini világ került a szemem elé. Andrea munkáiba akkor azonnal és menthetetlenül beleszerettem. Gyönyörűen megálmodott, környezettudatosan újrahasznosított, meseszerűen, aprólékosan elkészített Tegolák rabolták el a szívem, tudtam meg utólag. Úgy gondolom, ezeket a szépséges holmikat mindenkinek látnia kell! 

Mesélj kicsit magadról. Mit tudhatunk rólad? Hol élsz? Mivel foglalkozol?

Nagy Andrea vagyok. Dunaharasztin élek a családommal; két gyermekemmel és a férjemmel. Eredeti szakmám optikus, ebben dolgoztam 20 évig, míg kb. 6 évvel ezelőtt megtalált az alkotás vágya, először a festészet, majd a tegola készítés. Mindez oly fontos lett számomra, hogy 3 éve elhagytam a szakmám, hogy alkothassak, és egyéni vállalkozásba fogtam.  Ez idő alatt, volt 4 önálló kiállításom a festményeimből, és a Ver Deco Egyesületnek hála, számos csoportos kiállításon is részt vehettem.

NardeArt. Honnan a név?

A Nardea az Andrea név anagrammája, ezzel a „ művésznévvel „ fémjelzem az alkotásaim. A NardeArt ebből alakult, és a kis vállalkozásom fantázianeve lett.

photo_1602091266337.jpg

Mi az a tegola pontosan? Hol találtál rá és mióta készíted őket?

Maga a tegola technika Itáliából származik.

A tegolák iránti vonzalmam kb 10 évvel ezelőtt kezdődött. Akkor még csak hobbi szinten foglalkoztam ezzel a technikával a magam és a családom, barátiam örömére A tegola-szerelem komolyra fordulása épp 1 évvel ezelőttre tehető, amikor ez a most zajló őrület és a karatén kezdődött. Egy közösségi oldalon egyszer csak berobbantunk a köztudatba, a tegoláim meg én. A többi már történelem: Tegolandiáé.

A hatalmas érdeklődésre tekintettel szerepeltünk újságokban, rádióban, sőt két alkalommal a tévében is. Akkora igény mutatkozott a kis cserépcsodákra, hogy életem párjának is be kellett segítenie a munkálatokba. Ma már kéz a kézben alkotjuk, teremtjük ezeket a kis műalkotásokat, mindenki legnagyobb örömére.

Annyira aprólékos, részletgazdag dolgok kerülnek ki a kezeid közül. Mekkora türelem kell hozzá és csend, na meg kézügyesség?

Hát valóban kell hozzá türelem, de sok esetben az a legnehezebb, hogy kitaláljuk, miből tudjuk létrehozni a tárgyak kicsinyített mását úgy, hogy élethű is legyen, de be is férjen a cserép belsejébe, ami mindössze 10* 25 cm. Nem is gondolnátok, mi mindenből készítjük őket – néha igazán vicces.

photo_1603480196057.jpg

Mennyi időd és munkád van benne egy-egy Tegolában? 

Ez nagyon változó, függ a témától, és a kidolgozottságtól is. Átlagosan 2 és 4 nap közötti idő elkészíteni egy cserépcsodát.

Milyen alapanyagokkal dolgozol szívesen?

Fontos tudni, hogy a tegola technika nagy újrahasznosító. Rengeteg kidobásra ítélt, vagy feleslegesnek tűnő anyagot, apró tárgyat újrahasznosítunk. Alapvetően sok a szerves és természetes anyag a kompozíciókon. Nekem fontos hogy természet közeli, és melegséget adó legyen a végeredmény.

Hogyan születik meg egy mű teljes kinézete a fejedben? Épületeket nézegetsz az inspirációhoz?

Minden tegola születését komoly kutató munka előz meg. Számos esetben kapunk konkrét témát, ilyenkor nagyon utána nézünk, hogy minél autentikusabban vissza tudjuk adni azt. Hisz csak így fogja a megrendelőnk azt érezni, amit szeretne, amikor ránéz. Szerencsére ma már az internet csodája által kitárult előttünk a világ. De azért így is sok energiát kell ebbe (is) fektetni.

img_20200802_173814.jpg

Van kedvenc, elkészült Tegolád? Volt, amelytől végül nem váltál meg, annyira megszeretted?

Mindig vannak kedvencek természetesen. A legkedvesebbek számomra a manólakok. Szerintem ők az én gyermeki lelkem kivetülései. Az abszolút kedvencem egy hobbit lak volt, nagy fantasy rajongó lévén kis híján elsírtam magam, mikor elvitték…

Mi volt a legkülönlegesebb kérés, amit eddig elkészítettél?

Készítettünk egy valaha létezett retró kocsmát, régi képek alapján, igazi hamisítatlan 60 -as évekbeli hangulattal, kiegészítőkkel. Itt is kutatnunk kellett, hisz akkoriban még nem is éltünk, de nagyon élvezetes munka volt, és igazán szívmelengető a háttértörténete is. Majd egyszer elmesélem…

Mi a legjobb  az alkotás folyamatában? Mit szeretsz a legjobban a munkádban? És mi a nehézsége?

Első pillanatától imádom, ahogy születnek. A kedvenceim a mini bútorok, amiket minden egyes tegolához külön megtervezek, aztán kitalálom hozzá a belső teret, színeket, mindent.. Kész lakberendezés miniben… Nagyon szeretem őket közben is fotózni, láttatni, milyen aprócskák, ahogy a tenyeremben elférnek, mégis órákat bíbelődök velük. De talán pont ezért szeretik őket az emberek is ennyire…

Mi a terved a közeljövőben? Bővítés? Egy monumentális mű?

Mivel jelenleg művészeti képzésben is részt veszek (festészetet tanulok) az iskola befejezése az elsődleges célom, ami a jövő évben lesz esedékes.

Ezen felül csakis alkotni szeretnék, és elkészülni minden darabbal, amiket megígértem. Hisz annyira várják őket az emberek. Őszintén, nem kevés munka áll előttem, de nagyon szerencsés vagyok, hogy a hobbim lehet a hivatásom is, és hogy mindezt életem párjával együtt művelhetem.

És talán egyszer lesz egy kiállítás Tegolandiából, ha a sors is úgy akarja…

Ha további szépséges tegolákat nézegetnétek, márpedig én bármeddig képes lennék erre az elvetemült dologra, akkor itt megtaláljátok Andrea munkáit:

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#tegola #minivilág #interjú #cikk #bemutatkozás #újrahasznosítás

Szólj hozzá

Interjú