Egy csipetnyi nő fűszerezve anyasággal, könyvekkel, interjúkkal, programajánlóval...

ReAd-blog

Nehéz helyzetben a turizmusban, vendéglátásban tevékenykedő szolgáltatók köre

A vendégélmények specialistájával, Duchai Mártival beszélgettem

2020. december 09. - Mayerné Répási Adrienn

 

129636889_3680354098691244_2230703413590312148_o.jpg

Duchai Márti az Értékeléstuning házigazdája. Azoknak a szolgáltatóknak segít gatyába rázni az offline és online kommunikációjukat, akik turizmusból, vendéglátásból élnek. És ebben az évben bizony jelentősen rájuk jár a rúd. Erről beszélgettünk és Márti nagyszerű munkájáról!

- Mesélnél a munkádról? Mivel is foglalkozol pontosan?

Minden reggel úgy kelek fel, hogy az emberek többsége, aki befizetnek egy szálláshelyre/útra vagy étterembe mennek úgy térjenek haza, hogy ez életük egyik legjobb, legemlékezetesebb élménye volt. Vendéglátóhelyeket és szálláshelyeket tanítok arra, pontosan hogyan tudják ezt elérni az ő speciális adottsagaikkal, az ő speciális vendégkörüknek. Ezen túl, technikai segítséget nyújtok számukra a Tripadvisor használatában is. 

- A vendéglátásban dolgozó szolgáltatók nehéz helyzetben vannak. Szerinted hogyan lehet túlélni a vírus okozta nehézségeket? Mi a jó tanácsod számukra? Mire erősítsenek rá és mivel ne foglalkozzanak most?

Nagyon egyedi most minden egyes szolgáltatónak a helyzete, de egy biztos: a közönségünkre való odafigyeléssel és a hozzájuk szóló, őket megszólító folyamatos kommunikációval csak a saját pozíciójukat erősítik a vendégek fejében. Vágyat keltenek, hogy ha majd lehet, akkor mindenképp látogassák meg újra kedvenc helyüket. Aki ma nem kommunikál, az el fog tűnni sajnos a palettáról. Mindemellett ne foglalkozzanak azokkal a törzsvendégekkel, akik pl. nem akarnak kiszállításra rendelni tőlük. Ők valószínűleg azok, akik a hely miliője miatt, a kollégák, a tulajdonos személyes jelenléte és személyisége miatt is választják békeidőben a szolgáltatásukat és nem akarnak rossz élményt szerezni egy 30-40 percen keresztül utaztatott étellel, amit ők frissen szeretnek a legjobban.  Inkább koncentráljanak a most is rendelő és foglaló vendégre: mik a vágyaik, miért rendelnek, miért nem főznek, hányszor egy héten, milyen jellegű ételt rendelnek szívesen, szálláshely esetén hány belföldi rövidebb utazást engedhetnek meg maguknak, stb. A túlélés záloga ma véleményem szerint, hogy meg kell ismerni az új helyzetet és az új vendégeket, akiket pont a pandémia hozott be és nekik szolglátatni minden lehetséges módon.

- Az emberek hogyan tudnak segíteni ezeknek a szolgáltatóknak a talpon maradásban? Hogyan tudják megmenteni kedvenc éttermük, kávézójuk, szállodájuk, szállásuk hathatósan?

Elsősorban rendeléssel és a folyamatos visszajelzés adásával, vágyaik kifejezésével. Például, hogy milyen jellegű ételeket rendelnének szívesen vagy milyen hiányosságokat találtak a szálláshelyen, ami fejlesztésre szorul. Sokszor nem is vagyunk tisztában azzal, hogy egy-egy elejtett félmondattal mennyit tudunk segíteni értékelőként a vállalkozásnak, pedig egy igen fontos és érzékeny pontjuk, és mint olyan, mélységeiben is foglalkoznak a kapott visszajelzésekkel. 

- Szerinted a következő év miben hoz változást? Átalakul jelentősen a piac?

Már most is látszódik az átrendeződés a turisztikai piacon és ez tovább fog folytatódni. Talán a tisztulás a legjobb szó erre és nem csak a fizikai, hanem a mentális tisztulásnak is itt az ideje. Értem ez alatt, hogy már most is számos szolgáltató sajnos nem bírta finanszírozni a bevételkiesését, sokan már március 18-án milliós mínuszokról számoltak be és ez nem 1-2, hanem több száz vállalkozásra jellemző volt. Mentálisan el kell fogadni, hogy a régi paradigmák nem működnek, folyamatosan rá leszünk kényszerítve az újításokra, frissítésre, mindezt a vendégek igényeinek tükrében. 

 129935357_3680354332024554_2837624134801159437_o.jpg

Fotó: Paul's Photology

- Ha tartósan velünk marad a vírus, miképp tudnak a szolgáltatók fennmaradni? Alkalmazkodni kell? Váltani?

 Aki arra vár, hogy visszatér a 2020 márciusa előtti rend, az óriásit fog csalódni. A változás, ami állandósul majd az életünkben, más élethelyzetekben levő vendégeket kell kiszolgálniuk a szolgáltatóknak és a vendégek utazási vágyát még inkább ki kell elégíteniük. Sokaknál a váltás a megoldás, pl. az utazási irodák tipikusan ilyenek. De a fontos a cselekvés fókusz megtartása, hiszen így hozunk létre valamit, amiből építkezni vagy tanulni lehet. A Facebookon különböző csoportokban közzétett siránkozás nem hoz áttörést.

- Ha visszatérünk a rendes kerékvágásba, mint a vírus előtt, akkor minden visszatér a régi medrébe? Vagy nyomot fognak hagyni ezek a kemény hónapok a szolgáltató iparban?  

Nyáron megkaptuk a "minden rendben van" illúzióját. Azonban egyértelművé vált nagyon gyorsan, hogy ez csak délibáb volt. A turizmus teljes háttérországa átalakult, ami nem csak a munkanélküliség megugrásában, hanem a felvásárló erő megszűnése miatti beszállítói átrendeződésekben és az egyéb támogató területeken is jelentkezett: gondoljunk arra, hogy ezek profitorientált vállalkozások, könyvelőt, adótanácsadót, rendezvényszervezőt, művészeket vonnak be a mindennapi tevékenységükbe. Tömegek viselték nagyon rosszul ezt a változást, főleg a munkáltatók egy részének hozzáállása miatt. Ezt nem lehet kitörölni, legalábbis hosszú évekig itt marad majd velünk, ha már konkrétan a vírusveszéllyel nem kell majd számolnunk ilyen erőteljesen, akkor is. 

Remélhetőleg a jövő év enyhülést, enyhítéseket fog hozni erre az ágazatra és mindenki fellélegezhet egy kicsit! Addig is, segítsétek kedvenc éttermetek vagy pihenőhelyetek azzal, hogy vásároltok tőle, ajánljátok, visszajelzést küldtök nagyszerű munkájáról!

Márti munkáját ezeken az elérhetőségeken tudjátok meglesni és itt tudjátok elérni őt, ha segítségét kérnétek!

ÉrtékelésTUNING

06 30 586 9536

 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#étterem #szállás #cukrászda #kávézó #értékeléstuning #segítség #mittehetünk #interjú #cikk 

A bejegyzés trackback címe:

https://read-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr7116318608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása