2020. okt 28.

Mindig könyvekkel volt körülvéve Petra, az Áthidaló Iskola Előkészítő Program tulajdonosa

írta: Mayerné Répási Adrienn
Mindig könyvekkel volt körülvéve Petra, az Áthidaló Iskola Előkészítő Program tulajdonosa

petra_kek_fotel.jpg

Pincz Petrát úgy ismerhetitek, mint az Áthidaló Iskola Előkészítő Program anyukáját. Korábban olvashattatok már a munkásságáról, a programról ITT és  ITT a blogomon. Ám ma, mint magánember kérdeztem, főleg az olvasási szokásairól. Még egy titkot is elárult nekem. Ha kíváncsiak vagytok rá, tartsatok velünk!

- Mikor kezdtél el olvasni? Van bármilyen gyermekkori, meghatározó emléked az olvasással kapcsolatban?

Viszonylag könnyen és gyorsan megtanultam olvasni. Mire az iskolába mentem már ismertem néhány betűt és a nevemet is le tudtam írni. Mesét hallgatni pedig mindig is szerettem. Emlékszem rá, hogy a besötétített szobában egy régi diavetítőn keresztül néztünk és olvastunk a húgommal régi klasszikus meséket.

- Emlékszel rá, melyik könyv volt az, ami maradandó nyomot hagyott benned és olvasásra buzdított?

Az első regény, amit olvastam és nem kötelező olvasmány volt, az a Bradley az osztály réme. Aztán maradandó nyomot hagyott még bennem a Tracy Beaker története és Anne Frank naplója is.

- Hogyan váltál olvasóvá? Volt előtted jó példa? Szüleid olvastak fel neked? Ők maguk is rendszeres könyvfogyasztók voltak?

Gyerekkoromban anyukám nagyon sok mesét és verset olvasott nekünk. Kedvencemet, a Sün Balázst mai napig kívülről tudom. Mindig is könyvekkel voltam körülvéve, már gyerekkoromban enciklopédiákat és atlaszokat bújtam hétvégente. Rendszeresen jártunk könyvtárba is és emlékszem, hogy mindig annyi könyvet vittem haza, amennyit csak lehetett.

img_4589.JPG

fotók: Schuster Hanna

- Könyvtár vagy könyvvásárlás? E-book vagy könyv formátum?

Felnőttként már ritkán járok könyvtárba. Sokkal jobban szeretem megvenni az éppen megtetsző darabokat. Képzeld, e-bookot még soha életemben nem olvastam!

-Meglepő. Azt hinné az ember, mindenkinek lapul otthon legalább egy ebook olvasója, tabletje is. Milyen stílusban, zsánerben olvasol szívesen?

Kedvelem a krimiket, a csavaros és elgondolkodtató történeteket. Jody Picoult könyveit például kifejezetten szeretem. Ezen kívül szívesen olvasok önfejlesztéssel kapcsolatban is. Az éhes lélek gyógyítása vagy a Mérgező szülők című könyveket alig tudtam letenni.

- Jelenleg a munka, család mellett mennyi időd marad az olvasásra? Hiszen a munkád elég sokat kíván belőled. Az Áthidaló Iskola Előkészítő Program gondolom sok idődet igényli.

Tavaly karácsonykor olvastam utoljára nem szakmai jellegű könyvet. Azt hiszem, ez mindent elmond. Tavasszal, amikor hosszabb ideig nem tudtam rendesen dolgozni, akkor kicsit több időm maradt az olvasásra, bár akkor is inkább szakirodalommal voltam körülvéve.

- Vannak szokásaid, melyek az olvasáshoz köthetőek?

Imádok fürdőzés közben olvasni. Egy jó illatú habfürdő, és a téli időszakban egy kis Baileys vagy vörös bor tökéletes élménnyé tudja tenni az olvasást.

Nos. Pont így képzelek el én is egy jó hétvégi programot! Egy klassz könyv és hozzá egy kis melengető kávé, tea vagy finom bor. Köszönöm Petra az interjút!

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#cikk #interjú #olvasás #áthidalóiskolaelőkészítőprogram #olvasnijó #olvass 

Szólj hozzá

Interjú Mondd el!