Egy csipetnyi nő fűszerezve anyasággal, könyvekkel, interjúkkal, programajánlóval...

ReAd-blog

Miért bukjuk el nagy eséllyel a diétánk?

2020. szeptember 09. - Mayerné Répási Adrienn

salad-2756467_640.jpg

Hol bukik el a diéta?

Minden fogyni vágyó nő, de férfi is akad szép számmal, aki bukott már el minimum pár alkalommal diétát az életében. Hogy miért ez a nagyarányú kudarc és a velejáró csalódottság? Számos oka van, de elsősorban azért, mert nem tart ki hosszabbtávon az elképzelése mellett. Bele-bele kezd, de nem avanzsál életmóddá az a fogyókúra, hanem egy rövidtávú tesztként kezeli az ember, míg jól esik. Az első buktatóknál megfutamodik.

Tehát nem a diétaformák számlájára írható legtöbbször a bukás, hanem a kitartás hiányáéra. Persze az egysíkú, rövid idő alatt látványos eredményt ígérő diéták is hibásak, mert inkább hiánybetegséget kap a fogyókúrázó tőle, nem mínusz kilókat. De ésszerűen lehet fogyni, némi mozgás rásegítésével. Na, nem két nap alatt, ahogy ígérik, hiszen lehetetlenség 10 kilót vagy annál többet fogyni csak a problémás helyekről. Az a diéta és az, aki ezt ígéri, nem mond igazat! Ilyen nincs. Ugyanakkor azoktól a diétáktól is óvakodjunk, amik egy vagy két féle alapanyag váltogatásával szeretnének lefogyasztani. Az ember egy idő után megunja, majd megutálja azokat az alapanyagokat, még akkor is, ha korábban a kedvencei voltak. Nem mellesleg hatalmas hiánybetegség is kialakulhat a szervezetben szintén. Az embernek alapvetően mindenféle élelmiszerre szüksége van, okosan, jól megválogatva az arányokat, mennyiséget.

cottage-cheese-4042632_640_1.jpg

Ha jól választjuk meg a diétaformát és a legfőbb akadályt legyőzzük, mégpedig a kudarcunk elsőszámú okozóját, önmagunkat, akkor hathatós segítség lehet a túlsúly leküzdésében. Illetve az idő is ellenünk játszik. Ki kell várni, hogy a diéta hasson, márpedig az nem két nap alatt fog bekövetkezni.

Tulajdonképpen minden diéta ott bukik el, hogy nem tartjuk be konzekvensen és hosszútávon az alapszabályait. Azonnal, rögtön szeretnénk látványos eredményt elérni, ami semmilyen csodadiétával nem lehetséges.

Csak egy kicsit csalunk itt, aztán ott. Ez a csoki még belefér. Holnaptól kezdem majd el igazán. Ha megeszem ezt a hamburgert, akkor majd többet futok egy körrel. Nem is szeretem ezt a zöldséget, majd kicserélem egy másikkal, amit szívesebben eszem. Csak egy picivel szedek többet az előírtnál. Vagy épp ellenkezőleg, inkább nem eszek most, hogy aztán farkaséhesen rávessem magam a hűtő tartalmára este. Ez a hétvégi fagyi még megengedett, belefér, nem?

Ismerős mondatok? Bizony itt bukik el legtöbbször a diétánk.

Sanyargatjuk önmagunk egy bizonyos ideig. Megvonjuk a kedvenc ételeink, hogy aztán el is bukjunk általuk, mikor belefáradunk a hiányukba és az utánuk való vágyakozásba. Vagy nem bírjuk kivárni, hogy az a bizonyos fogyókúrás módszer dolgozzon is, túl hamar abbahagyjuk.

Ezzel bizony én sem vagyok másként. Borzasztóan rosszul viselem, ha bekorlátoznak, megmondják mit ehetek, mit nem. Valami minél inkább tiltott, annál jobban vágyakozom rá. És azt is nehezen viselem, ha nincs az első héten eredmény. Így hát nem is nevezem diétázásnak a különböző fogyasztási technikák kipróbálását, mert már attól befeszülök. Érdemes egészségesebb étkezésként tekinteni a dologra és rögtön könnyebbnek tűnik. Olyan ételeket választani, amik finomak, szereti az ember őket és beleférnek a diétás verzióba. Meg persze életmódként kell venni, fenntartható, folyamatos odafigyeléssel, nem egy hét, két hét után elkaszálva a dolgot. 

eclair-3366430_640.jpg

Azt hiszem, megfejtettem a lényeget, már csak be kéne tartani. Csak azok a finom csokik, sütik, kelttészták ne lennének...

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

A bejegyzés trackback címe:

https://read-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr9116194644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2020.09.10. 10:00:21

jahhh...egyi ismerősöm mindig salátát evett, occt tele lett az érrendszere aneurzmákkal, jelenleg a 4. műtétet végzik rajra totál beszART AZ ÉRRENDSZERE ! mert a saláták sok kalciumot....mészt TALMAZNAK !!!!!

szóóval.... NORMÁLISAN KELL ÉTKEZNI, MÉRTÉKKEL !

accountant050915 2020.09.10. 10:53:10

Sokáig mondtam azt,hogy kb. 30 éve kezdtem fogyózni, mert amióta az eszemet tudom bajom volt a súlyommal / alakommal. Volt, hogy sikerült elfogadhatóra lefogyni, masszív önpusztító életmód - fizikai munka komboval, hogy aztán 3 hónap alatt (amikor mindkettőről lejöttem) akkora hordóhasat növesszek mint korábban soha. Most már lassan 1 éve sikerült belőnöm egy olyan étrendet amit abszolút könnyű tartani, le is ment vele 15 kiló (igazából 17, csak szabi alatt sok volt a sör - lángos :) ), ehhez nem kellett más, csak:

1. Egy ingyenes applikáció, amiben írom miket eszek meg.
2. Némi mozgás (inkább kevesebb, mondjuk fél óra, de az akkor heti 4-5ször). Ehhez sem kell crossfit / űrállomás kinézetű konditerem, elég volt pl. este hazakocogni a munkából.

A kulcs nálam az volt, hogy a kalóriákra nagyon figyeltem - ha éppen megkívántam egy csokit / sütit, akkor azt simán betoltam, max akkor este vacsira nem rizst ettem köretnek, hanem salátát, lényeg, hogy a napi szintet ne lépjem túl. De azzal is vigyáztam, hogy nagyon alatta se maradjak (ez könnyebb volt :) ), ne legyen az, hogy 1 héten át tartok egy 25%-s deficitet (az amúgy is deficites táplálkozáshoz képest), következő héten meg Big Mac-t egyek Whopperrel vacsira. Ha ennyit tart az ember, szerintem simán elérhető egy elfogadható kinézet / egészségi szint (igaz, hogy idő is kell ahogy írod, nekem az említett súlyfelesleg kb. 4-5 hónap alatt ment le, 0.5-1 kg / hét sebességgel).

Bunkóné Barom Ildikó 2020.09.10. 14:18:46

A kulcs, hogy 16 órán keresztül nem szabad enni. Így kap a szervezet napi 6 órát, hogy zsírt bontson. A maradék 8 órában lehet enni, persze ekkor is érdemes figyelni a kalóriákra. Sokan ott rontják el, hogy nem figyelnek a zsírbontásra, így ha le is fogynak, megjelenik a terhes gólya effektus: vállból combokból elég sokat fogytak de a haskörnyéki zsírpárnákból kevesebbet. Így-mégha csökkent is a tömegük-alakjuk nem lett igazán ideális..:)

Luighi 2020.09.10. 18:11:06

Mert az ÖSSZES olyan diéta ami étrend változtatásra (gyengéden, vagy drasztikusan) kényszerít, az elbukik! Értjük?
E L B U K I K!
Egyetlen üdvözítő módszer létezik, ami igazából 2 még pontosabban 3 szempontra épül!
1. Edd azt amit eddig is és ami(ke)t szeretsz! (Ha bírod a saláták, nyers/párolt zöld köretek mennyiségét azokat azért növeld meg!)
2. Mozogj többet pl. kerékpározz (de nem ám ám nyugdíjas/lajhár módon, hanem inkább bicajversenyző szerűen. Tehát inkább ez utóbbira hasonlítson a pedálozásod, mint az előbbire. Nem fog rögtön menni, de belejössz! Legalább heti 40-50km-t tekerj a fenti módon.Néha durván tekerj bele kifulladásig, majd fújd ki magad, és megint. ;-)
3. Igyál folyamatosan almaecetet limonádé szerűen elkészítve! 1.5-2 literes palackba önts belőle annyit amennyit az íze SZERINTED elbír. Mézzel, vagy kevés(!) cukorral,(és esetleg) hozzáadott citromlével kiegészítheted, ha az íze nem jön be! (Jelzem NEM FOG, elsőre biztosan! Később már akár hiányozhat is!) És ezt a mennyiséget minden nap meg kell innod. (Csak az elején nehéz valamennyire!) Hogy mennyi kell belőle a BIZTOS és TARTÓS fogyáshoz? Ha sok a felesleged, akkor SOK! Ugyanis kb. 1 liter visz le belőle 1 kg-ot! Kevés, Lehet. (Bár szerintem nem!) Pláne, hogy amit levitt, az nem jön vissza!
Almaecet a Penny-ben a legolcsóbb 1 liter kb. 250 Ft. De csinálhatod házi készítésűvel is, az talán még ízben is lehet bejövősebb neked.
Annyira jól működik, nem is tudom miért adom ingyen! ;-)

Luighi 2020.09.10. 18:11:23

Ja és ami kimaradt!
(Lehetőleg!) semmi nasi!
Főleg este nem!
Azért néha egy csoki/fagyi/süti belefér, de sohasem este a TV előtt terpeszkedve (az már életmód)! És annak nagyon káros! Meg külömben is: lehet akkor tolod a napi 5-10 km-ed! Ugye?
(Kivéve ha munkahelyre menet/jövet már letudtad)
süti beállítások módosítása