Egy csipetnyi nő fűszerezve anyasággal, könyvekkel, interjúkkal, programajánlóval...

Vajon elég érett az iskolához?

2020. augusztus 05. - Mayerné Répási Adrienn

64782322_2367933316600002_9066961779044646912_n_1.jpg

Hamarosan újra becsengetnek és sok kis ovis a hátára veszi a hatalmas iskolatáskát, a vele járó iskolai feladatokat együtt. Annyira kicsinek tűnnek és sebezhetőnek ilyenkor még.

Bizony sokgyerekes szülőként nem egyszer eszembe jut, hogy ezek az apróságok felnőttek már a feladathoz? Tudják, hogy nem csak játékból fog állni a világuk ezentúl? Elég érettek ahhoz, hogy elboldoguljanak majd az iskolában a tanulnivalókkal? Vagy jó lenne még egy évet nyerni valahogy számukra? Még készülni valahogy, akárhogy, felkészülni az iskolára. Megvan hozzá a kézügyességük, a kitartásuk?

Most, hogy az iskolai kötelező korhatárt még egy évvel előrébb vitték, így még ijesztőbb az egész. Ráadásul személy szerint minket is érint. Középsőkém is iskolába fog járni szeptembertől. Eszembe jutott nem egyszer a sulis cuccokat, iskolatáskákat nézegetve az üzletekben, hogy jó lett volna valahogy felkészülni előre. Talán egy Iskola Előkészítőre nem lett volna baj beiratni.

Mikor első körben olvastam a témáról, megfogalmazódott bennem, milyen lehet egy iskola előkészítő? Megtanítják írni, számolni? Vagy a kézügyességet, a finommotorikát, esetleg a fegyelmezettséget, memóriáját trenírozzák? Felkészítik az iskolában várható szituációkra, egy felelésre, dolgozatírásra, különböző stressz helyzetekre, szocializációra? Kinek kell mindenképp vajon, kinek ajánlott és kinek felesleges? Van olyan gyerek, akinek egyáltalán nem kell?  

Mindhárom gyerkőcöm jó valamiben, míg másban kevésbé. Egyiküket nagyon jó beszélőkével áldotta meg a sors, szeret szerepelni, verset mondani, énekelni, táncolni, mozogni, viszont borzasztóan teljesítménykényszeres és nem tud nyugodtan, csendben maradni. Másik gyerekem nagyon jó rajzolásban, festésben, az alkotó folyamatokban úgy általában, viszont nem szeret szerepelni, nem érdekli a kötelező, elvárt feladatok teljesítése. Harmadik gyerkőcöm nem túl jó a beszédben, viszont mozgásfejlődésben bőven hozza az életkorától elvártat. Tehát vannak erősségeik és olyan dolgok, amikben nem teljesítenek annyira jól. Talán úgy tudom elképzelni egy iskola előkészítő feladatát, hogy felméri a csemetét, miben lehet még fejlődnie és ahhoz mérten állít neki össze tudásanyagot, feladatokat, hogy abban is kibontakozhasson jobban, megerősödjön, kellő magabiztosságot, jártasságot szerezhessen belőle akkor, mikor bizonyítania kell majd, kiállni a többi gyerek és a tanár elé. Hiszen minden gyerek más és más.Teljesen más adottságokkal rendelkezik, és más lemaradásokkal..

education-437758_640.jpg

Egy jó iskolakezdés megfelelő magabiztosságot tud adni a gyereknek és megfelelő muníciót az elkövetkezendő évekre, így rettentő fontosnak tartom. Akkor fog jól indulni az iskola és a gyermek kapcsolata, ha élvezettel megy majd, jól teljesít mindenben minimálisan legalább és nincs elmaradva semmivel, lemaradva kortársaitól nagyon. Persze szülőként sokat tehetünk az iskolaérettséghez. Rajzolhatunk a gyerekkel, beszélgethetünk vele, felkészíthetjük feladatlapokkal, fejlesztő füzetekkel, játékos feladatokkal, az otthoni mindennapi munkamenetbe való beavatással. Adhatunk neki felelősséget, mondjuk háziállat etetéssel, boltba egyedül vásárlással. Számoltathatjuk meg az evőeszközöket, poharakat, de nem biztos, hogy észrevesszük, ha valamiben nagy elmaradása van. Érdemes szakemberhez fordulni, aki pontosan tudja, mit kell figyelni, hol kell nagyjából tartania a csemetének érettségben, tudásban. Ha lemaradt kicsit, milyen eszközökkel, feladatokkal lehet felzárkóztatni. De semmi esetre se pánikoljunk és a gyerekre ne vetítsük rá a saját félelmeink. Néhol egészen apró eltérések vannak csak, amik alig észrevehetőek, máskor sem behozhatatlan az a lemaradás. Egy megfelelő fejlesztővel pár hét alatt hónapokat lehet behozni.

Talán ezért is hozta létre Pincz Petra az Áthidaló Iskola Előkészítő Programját. A program tulajdonképpen a sikeres iskolakezdéshez szükséges alapképességekkel foglalkozik. Sokaknak egy nagyszerű lehetőség lehet arra, hogy a gyermekük úgy induljon neki az iskolának, hogy nincs félelem, nincs kérdés, elég felkészült a csemete. Az ország több területén elérhető.  

Hogy miben tudnak segíteni? 

Figyelem

a huzamosabb ideig tartó koncentrációhoz

Logika és Matematika

az analitikus gondolkodáshoz és problémamegoldáshoz

Memória

a gyors és hatékony tanulás egyik alapköve

Auditív Differenciálás

az olvasás és helyesírás megalapozásához

Érzelmi Intelligencia

az önbizalomhoz és a magabiztossághoz

Finommotorika

az írás alapjainak könnyebb elsajátításához

Érddemes megemlíteni nagyszerű blogjukat is, amiben számos izgalmas, fontos kérdést feldolgoznak, segítséget nyújtanak a szülőknek egy-egy bejegyzésükkel. A blogot itt találjátok. 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#iskola #óvoda #iskolaelőkészítő #fejlesztés #segítség #gyermek #család #reklám #szponzorálttartalom

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://read-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr1116105574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.