Egy csipetnyi nő fűszerezve anyasággal, könyvekkel, interjúkkal, programajánlóval...

Neked könnyű, te vállalkozó vagy!

2020. augusztus 05. - Mayerné Répási Adrienn

 tie-690084_640.jpg

Neked könnyű, te vállalkozó vagy! 

Ha annyiszor eltettem volna egy százast, ahányszor ezt hallottam, mára milliomos lennék. Számtalanszor hallom, hogy férjemnek, ismerősnek, vállalkozó anyuka társaimnak mondják, esetleg egymás között beszélgetnek valakiről: Hiszen neki könnyű, vállalkozó! 

Hogy melyik a könnyebb, jobb, egy vállalkozást vinni vagy beosztottként dolgozni? Mindkettőnek megvannak az előnyei, hátrányai is. Az igazat megvallva mindenkinek ott a lehetőség, hogy maga is kipróbálja, megtapasztalja, mivel jár a vállalkozói lét. Mindenkinek millió esélye lehet rá, hogy vállalkozzon, bármilyen területen. Az más tészta, hogy nem minden embernek megy és elkezdeni sem merik sokan, csak ujjal mutogatni arra, aki vállalkozik mégis. Kifogásokat mindig lehet keresni. (Nincs rá tőkém. Nincs szerencsém ilyen dolgokban. Ötletem sincs.)

Hogy miét alakult ez így? Irigység? Talán. Vagy ismeret hiánya? Meglehet. Talán inkább az utóbbi.
Sokan csak azt látják, hogy a vállalkozó a főnök, beosztja az idejét, sok pénzt akaszt le, de a hátulütőit nem ismerik az ő munkájának, hiszen nem jártak a ciőjében. 

business-1839191_640.jpg

Előnyei a vállalkozói létnek: Nem kell idegeskednie a munkahelye, a főnök miatt. Megválaszthatja, kivel dolgozik, mit vállal el és mit nem. Annyit keres, amennyit akar, azaz amennyit dolgozik, el tud adni. Beoszthatja a saját idejét.

Bizonyára van még jó pár dolog, aamit most lehagytam.

Vállalkozói lét hátrányai:  A vállalkozó felel a pénzért, a fizetésekért, de nem csak a sajátjáért, hanem jó esetben a családjáért, a dolgozóiért is. És nem csak erre kell figyelnie, hanem arra is, hogy be legyen fizetve minden más is, legyen szó számlákról, adóról.../Még a levegővételért is fizetnie kell majdnem./ 

Hatalmas felelősség. Egy pici hiba, egy kis figyelmetlenség, egy elkószált csekk és nagy bajba kerülhet az egész vállalkozás. 

Laikusként nem is gondolnád, mennyit kell fizetnie például az államnak egy dolgozóért. Majdnem többet, mint amit a munkás hazavisz. 

Maga osztja be az idejét. Tudom, ez az előnyöknél is fel volt sorolva, de ide is besorolható a hátrányokhoz. Egy dolgozó munkaideje jó esetben 8.00-tól 16.00-ig tart, azaz 8 rát dolgozik. Esetleg túlórázni kell, de azt sem minden nap. Van, aki éjszakai műszakot visz, van, aki duplát. És a vállalkozó? Neki kötetlen a munkaideje.  Igen, be kell jelentenie a dolgozónak, ha beteg, szabadságot venne ki, nem ő mondhatja meg a legtöbb esetben, mikor. Na és egy vállalkozónak? Neki mindent kézben kell tartania, bármikor kéznél kell lennie. Nincs vasárnap, nincs ünnepnap, ha munka van vagy munka körüli teendők elvégzése. Sokszor a munkaidő letöltése után is ott van még és valami ahhoz kapcsolódó teendőt végez. Ő nem csak ledolgozza a munkaidejét és hazamegy nyugodtan, hanem szállít, munka után kajtat, reklámot készít elő, ellenőrzi a gépek, az elvégzett munka állapotát, figyel, hogy minden időben elkészüljön, tanul...Ezer évig tudnám sorolni a tennivalóit.

Egy vállalkozó olyan, mint egy anyuka. Az édesanya ugye mindent csinál egy személyben: dada, takarító, orvos, szórakoztató személyzet... A vállalkozó ugyancsak ilyen mindenes, ha nem tud kiszervezni, kiadni munkákat, akkor marketinggel foglalkozik, közösségi média felületet épít, felügyel, könyvelőnek előkészít papírokat, szöveget ír, árajánlatot ír, munkákat hajt fel, beáll dolgozni is...

success-2697951_640_1.jpg

Te azt látod, hogy a főnököd ül az irodájában és semmit sem csinál vagy az anyuka otthon varrogat szabadidejében? Látod azt is, hogy ez mellett mennyi mindent csinál még? Kézben tartja a dolgokat, figyel, a háttérmunkákat is elvégzi. 

"XY új autót vett. Persze, mert vállalkozó".!

Azt is nézd, hogy mennyi munkája van benne. Te jó esetben hétvégén, vasárnap pihensz családod körében, ő meg nagy eséllyel rendelést vesz fel, számlákat készít elő, megvarrja a rendelésre kért dolgokat...

Sok vállalkozó szerint csak azt látják az emberek, hogy van 5 perce, elszalad kávézni, hazamegy ebédelni, ráér elintézni a teendőit, de azt nem veszik tudomásul, hogy míg sokan szombat este bulizni mennek, ő dolgozik, vagy vasárnap délelőtt is munkába indul, mikor más hazaesik a bulizásból vagy pihen kényelmesen az ágyában még. Nem látják mennyi idegeskedés van a munka mögött, mert ő felel mindenért. Rengeteg dolog félremehet...

Az otthon, home office módban dolgozó vállalkozó pedig szintén vörös posztó. Persze, ő otthon van, ráér megcsinálni ezt, elmenni azért, felhívhatom bármikor, elmehetek hozzá kávézni...Pedig nem. Ő otthonról dolgozik, ott végzi a könyvelését másnak, ott varrja meg a kisbabák ágyneműjét, készíti el a kopogtatót az ajtódra...

Itt a lehetőség, ha irigyled a vállalkozót, kezd el te is. Szabad a terep! Járj a cipőjében és utána mondj véleményt arról, mi a könnyebb.

Na de a munkavállalónak sem leányálom az élete. nem kis dolog az sem. Mai világban nem egyszerű megfelleő munkahelyet találni, ami jól is fizet.

Egyszóval egyik munkavégzés sem jobb, csak másabb. Az egyik helyen X ideig dolgozol X fizetésért, X munkaidőben, míg a másiknál nincs meg a pontos idő, munkavégzés, bár jobban is lehet vele keresni. Ez a vállalkozó előnye. Többet kereshet, mint egy dolgozó, de olykor sokkal kevesebbet, ha a levonásokat, befizetnivalókat nézzük. Igaz legalább több idegeskedéssel, munkával jár. Övé a felelősség a vállalkozással együtt.

Egy szó is száz, lépj más cipőjébe, próbáld ki, éld meg azt, amit ő! Egy vállalkozónak sem könnyebb, jobb, csak másabb! Egy dolgozónak sem könnyebb, csak másabb. 

 Te vállalkozó vagy vagy dolgozó? Szerinted melyik könnyebb? Előnyösebb? Voltál már mindkettő?

 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#job #munka #felelősség #vállalkozás #állás

A bejegyzés trackback címe:

https://read-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr9616080824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DFK 2020.08.05. 20:31:09

Munkavállaló vagyok, de besegítek az asszony vállalkozásába, au adminisztratív, adóügyi, stb feladatokat csinálom, ha kell este tízkor. Szóval mindkettőt ismerem.

Mayerné Répási Adrienn 2020.08.05. 20:32:00

@DFK: Egyik sem jobb vagy könnyebb, ugye? Csak másabb!

élhetetlen 2020.08.05. 22:08:02

@Mayerné Répási Adrienn: Nem ilyen tiszta az eset. Én csak munkavállaló voltam, de ott szintén él sok helyen a rugalmas munkaidő. Nem fejezted be du. 4-kor, lehet, hogy csak ott ülsz a gép előtt este tízig, mikor megjön a munka, mert jelezték, hogy majd jön, csak csúsztak, és kezdheted. Ja, a várakozás közben nem dolgoztál, csak ment el az időd, amit senki nem fizet meg, csak reggelre legyen eredmény. Tény, csak a saját munkámért feleltem, nem a cégért. A másik, ha a vállalkozó kinevezi a lakását irodának, az a rezsit, az irodai eszközöket, stb. leírhatja adóból. Ha én a munkahelyemen dolgoztam 9-től 5-ig, és utána a saját lakásomban folytatom a munkát éjfélig, a rezsit a leadózott jövedelmemből fizetem, és, az irodai széket, amin kibírok még öt órát, a leadózott jövedelmemből kell megvennem teljes ÁFA-val, ez hol igazságos? Ja, bent maradhattam volna éjfélig, és utána a leadózott jövedelmemből haza taxizhattam volna? És zárszóként, biztosan nehéz a vállalkozóknak, de még nem találkoztam olyan „működő” vállalkozóval, aki kevesebbet keresett volna, mint bármelyik beosztottja, kivéve, ha minimálbéres, és máshogy veszi ki a pénzt.

nemecsekerno_007 2020.08.06. 07:37:04

Nagyon nagy szükség lenne, hogy nagyobb vállalkozókedv legyen a magyarokban. Sajnos nálunk még mindig általános szemlélet, hogy a vállalkozó egyenlő adócsaló. Ez nagyon nem jó.

arthurthedent 2020.08.06. 07:37:35

Voltam már mindkettő, valóban nagyon más. Kinek mi jön be...

Számomra a legnagyobb előny az, hogy ha vállalkozóként dolgozol, akkor nem más helyett robotolsz, nem a lusta, hozzánemértő kollégáknak keresed a pénzt.

A legnagyobb hátrány a bizonytalanság, vállalkozóként minden kockázatot te vállalsz, munkavállalóként legfeljebb a saját feladatodért.

Mottó:
"A vállalkozó könnyen nevet... hé, főnök, elromlott a gép, elmegyek kávézni, szólj majd, ha megjavították." :D

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.08.06. 07:37:46

A vállalkozósághoz elegendő gátlástlannak lenni és tudni lopni.

Tesztelo.hu · http://www.tesztelo.hu 2020.08.06. 07:37:59

@élhetetlen: "A másik, ha a vállalkozó kinevezi a lakását irodának, az a rezsit, az irodai eszközöket, stb. leírhatja adóból." - Nem egészen. A társasági adó ALAPJÁBÓL írhatja le. Magyarul a 9%-ot nyeri vele, amennyi a társasági adó.

DFK 2020.08.06. 07:38:18

@Mayerné Répási Adrienn: Azért a sajátban dolgozni jobb (de nem könnyebb). Mondjuk én az alkalmazotti létemben is sokat profitálok abból, amit az asszony cégében tanultam, főleg a szemléletem lett más.

solo 2020.08.06. 08:12:49

@élhetetlen: hát, van itt tèveszme bőven! :) Akkor itt vagyok neked èn, aki az 5 èves,kezdő vállalkozásából k.vára nem vett ki fele pènzt se havonta,mint a legkevesebbet kereső alkalmazottam. De tisztázzuk már,hogy mi a kereset egy vállalkozó esetèben! Az egyszerú, èhes vállalkozó az úgy működik,ahogy a te sztereotipiádban leírtad... Ugye mindent a zsebbe! Èn meg pontosan elvagyok az eddigi èletemben elèrt vagyoni helyzetemmel,(nem milliomoskènt kezdtem vállalkozni) ha plussz pènz van a cègben,azt vissza forgatom, de általában van mibe fektetni (következő projektek finanszírozása pl), szóval, lènyegèben ez a nehezen megkeresett pènz kb láthatatlan,nem is találkozok vele,nemhogy ki tudnám osztani magamnak fizetès címèn! Azt el kell ismerni,hogy a cèg növekszik, de èn nem voltam nyaralni vagy hètvègèzni 4 ève,meg pl. vasárnap is este 9kor hagytam abba a munkát reggeltől. (Idèn kb 4 szabad vasárnapom volt.) Persze, az nem mindegy,hogy ki, milyen alapokkal kezd vállalkozni. Nekem az üres zsebbel, vállalkozói tudás (vagy apuka) nèlkül,nagy ambíciókkal merjünk nagyot álmodni verzió jutott. Nincs ismerősöm,aki belelát ès cserèlne velem, pedig az első èves 5-6 milliós forgalomtól 4 èv alatt a 100 illiónál járunk. Mondjuk, hozzáteszem, engem nem a pénz motivál a vallalkozásomban.

ami szabad 2020.08.06. 08:14:37

@MAXVAL bircaman közíró: Akkora baromságot beszélsz, amiből tisztán látszik, hogy vagy soha nem csináltad, vagy így csináltad. Én voltam mindkettő, de ezer éve vállalkozást vezetek már- kösz elég volt az alkalmazotti létből- sőt a szakmám miatt ezres nagyságrendben ismerem vállalkozások működését. A folyamatosan változó gazdasági -és jogi környezeteben állandóan próbára tett alkalmazkodó képességünk az a + ami a szakma perfekt ismeretén túl minimum kell ahhoz, hogy sikerre vigyük a cégünket. Az a minimum, hogy kőprofin értünk ahhoz, amit a cégünk csinál. Ha azt akarjuk, hogy ne dőljön be 1-2 év alatt, akkor ez a tudásunk max. 40%, ehhez kell jönnie a többinek. Érts egy kicsit a joghoz, a számvitelhez, a piachoz, az emberekhez, tudj irányítani, pörögj ezererrel, írj évente legalább 3 új szabályzatot mert változott valami tetű jogszabály, oszd be a pénzt rövid- közép-és hosszú távon egyaránt, lehetőség szerint tudd, hogy HOLNAP merre kell majd menni ( jós is legyél, na jó, értsd és ismerd a piacot) tudjál fejleszteni ne csak technikát de embert is, stb. És akkor ehhez rendelj munkaidőt, agyat, ezerfelé figyelsz mint árgus, érted az összefüggéseket és kezeled a kisebb - nagyobb válságokat. Úgy a cégeseket, mint mondjuk a világválságokat. Semmi az egész... Mindemellett, valóban, ha ezekre képes vagy- és igen, nem lehetetlen megtanulni, illetve egyes részeit ha engedi a büdzseé kiszervezni- akkor valóban, 20-30 év alatt el lehet érni, hogy ne csak jobban keress mint alkalmazott, hanem már ne is stersszeld magad szarrá ( a rutin meg az évek) és saját magad dönthesd el, hogy megszakadsz -e még egy + ügyfélért, / vevőért stb, vagy kössssssz nem. Mert az sem kis elégtétel, ha egy igazi gyökreknek mondhatod, hogy na én magának nem dolgozom. Amit egy munkahelyen nem tehet meg az ember ugyebár.. Az pedig, hogy a vállalkozók lopnak csalnak hazudnak, akkora blőd marhaság, hogy szót sem vesztegetnék rá, ha nem lenne egy idióta sztereotípia. Ahogy jeleztem is több ezer vállalkozásba láttam már bele sokévtizedes munkám alatt, kb, az 1% valóban alapból simlis, a többire nem ez a jellemző. Persze, van némi adóoptimalizálási törekvés, ami tök érthető, hiszen még a mostani csökkentett adók mellett is világbajnokok vagyunk adóztatás terén, de legalább is beleférünk a TOP -csapatba, vagyis kva. nagy az adóék, amiről ráadásul tisztán látjuk, hogy el is lopják, ami ugyebár nem növeli az adófizetési kedvet... Ahogy én láttam a többség a jogszabályi keretek között optimalizálgat, ehhez társul sajnos, a nem korrekt bejelentések, és vagy szla. vásárolgatások sora, ebben most azért elég sok tisztulás látszik. ( Ritkán mondok ilyet, úgyhogy jól figyelj! Ebben maximálisan egyetértek a kormány intézkedéseivel, nem lehetséges hogy éves szinten ezer milliárd tűnjön el így a büdzséből. ) Ehhez ti, alkalmazottak is bőszen asszisztáltok, amikor a felújításnál / szerviznél nem kérsz számlát hogy elengedjék az áfát, nem kérsz számlát a fodrásznál a boltban, a piacon...stb, mert úgy ócsóbb... Úgyhogy én is azt tudom mondani, amit a szerző, ki lehet, és ki is kellene minél többeknek próbálni, mielőtt egy qva. nagy vállalkozássá válik egész Magyarország, és akkor majd Mészáros átnevezi a cégét Mészáros és Magyarország Kft-re, itt a verseny vége, fuss le véle!

chrisred 2020.08.06. 09:20:34

@arthurthedent: "A vállalkozó könnyen nevet... hé, főnök, elromlott a gép, elmegyek kávézni, szólj majd, ha megjavították."

Ha így beszólsz, az átlag magyar főnök juszt is kitalál neked olyan szopatós melót, amit gép nélkül is lehet csinálni. :)

"A legnagyobb hátrány a bizonytalanság, vállalkozóként minden kockázatot te vállalsz, munkavállalóként legfeljebb a saját feladatodért."

Ugyanakkor hiába csinálod a legjobban a dolgodat, a lusta, hozzánemértő kollégák miatt vagy semmit nem ér a munkád, vagy megcsinálod helyettük is a melót.

arthurthedent 2020.08.06. 09:21:00

@MAXVAL bircaman közíró: "A vállalkozósághoz elegendő gátlástlannak lenni és tudni lopni."

A legtöbb gátlástalan tolvaj mondjuk alkalmazott. Merthogy vállalkozóként ki a fenétől lopnál? Magadtól vagy az ügyfeledtől? Hogyan?

@Tesztelo.hu: Ez a "kinevezi a lakását irodának" nyilván egy olyan ember naív elképzelése, aki az életben nem volt vállalkozó. A rezsit például akkor írhatod le, ha költségmegosztás van, külön villanyóra meg ilyenek. Ha meg a saját lakásodat el akarod számolni, akkor vagy beleviszed a vállalkozásba (eladod a vállalkozásodnak a lakást) és akkor már nem a tied, vagy bérbe adod, akkor meg szja-t kell fizetned a bérleti díjért. He meg beviszed a lakásodat a vállalkozásba és adótartozásod van viszi az adóhivatal a fejed fölül a tetőt. Ha meg bankkölcsönt akarsz vagy kölcsönöd van, akkor nem lehet a vállalkozás a tulajdonos, akkor a vállalkozásnak kell kölcsönt felvennie, ami a lakossági kölcsönöktől igencsak különbözik. Például nem egyszer nézik meg, hogy hitelképes vagy -e, hanem rendszeresen és ha elcsaltad az adót vagy csak simán nem volt megrendelésed, akkor bontják a kölcsönszerződést.

De persze a naív ember elképzeli, hogy "ja, leírja majd az adójából".

És igen, ahogy mondod, soha nem az adóból írja le, hanem az adóalapból. Megint csak nem ugyanaz.

solo 2020.08.06. 10:03:57

@ami szabad: azt is tegyük hozzá,hogy bele van kódolva a rendszerbe a csalás (lopás)-ra kènyszerítès is. Úgy van megalkotva, bebonyolítva minden,hogy ezt,ha akarja az ember,akkor sem tudja tisztán, hófehèren csinálni! Nem kell messzire menni pèldáèrt,csak a július elsejètől èlő új számlázási, pènztárgèpkezelèsi szabályokig. Nincs kèt ismerős boltos,aki egyformán tudná, vagy a könyvelők egyforma instrukciókat adnának.

DFK 2020.08.06. 10:35:03

@solo: mondjuk a könyvelők nagyon nincsenek a topon, néha akkora marhaságot tudnak mondani, hogy ha hallgattunk volna rá, most már lehúzhattuk volna a rolót...

solo 2020.08.06. 13:38:56

@DFK: Ennek is több oka van. Az egyik,hogy a könyvelők közt is vannak dilettánsok (ahogy kőművesből is van profi meg gyengèn teljesítő, úgy könyvelőből is ugyan így) a másik,hogy olyan sűrűn változnak a dolgok ès annyira bonyolultak,hogy eléggé nagy kihívás ezt követni a könyvelőnek is. De,ha vèrprofi, viszont szabálykövetèsben kocka,akkor az se mindig jó. Èn ezèrt cserèltem könyvelőt. Már minimális a mozgásterük (nem úgy,mint mondjuk 20 ève), de nekem ezt a mozgásteret igenis ,,mozogja" ki, ha kell és lehetőleg saját indíttatásból tegye,ne nekem kelljen folyamatosan puhatolózni,hogy mit lehet és mit nem, valamint,ha lehet,akkor mièrt nem teszünk dolgokat!? Havi 70-80 ezerèrt egy 3 alkalmazottas Kft esetèn.

élhetetlen 2020.08.06. 16:13:51

@arthurthedent: „nyilván egy olyan ember naív elképzelése, aki az életben nem volt vállalkozó.”. Így van, nem voltam vállalkozó, de ezt írtam is. „A rezsit például akkor írhatod le, ha költségmegosztás van, külön villanyóra meg ilyenek.”. Ez már érdekesebb, egy lakásban külön villanyóra, és este a a világítást, hűtést, fűtést átkötöd a másik mért ágra? adoklub.eu/cikk/koltsegelszamolas-egyeni-vallalkozasban . Idézet ebből. „ha a lakás és a telephely műszakilag nem elkülönített, akkor a tevékenységgel arányosan lehet e kiadásokat figyelembe venni az adott költségre jellemző mértékegységek - például nap, m2, m3 - alapulvételével), továbbá az internet használat díja (ha a lakás és a telephely műszakilag nem elkülönített, az internet használati díjának 50 százaléka) azzal, hogy kizárólag a közüzemi számlák esetében a házastárs nevére szóló számla is elfogadható”. És, ha a fél rezsi már költségként szerepel, az is jobb, mint, hogy az alkalmazott fizeti a saját egész rezsijét a leadózott jövedelméből.
Ja, és az adóból vs adóalapból. Tény, pongyolán fogalmaztam, de azt még én is tudom, hogy az adóalapból vonhatja le. Ha az adóból vonhatnák le, akkor az állam fizetne adót a vállalkozónak, mert a költségek lehetnek sokkal magasabbak az adónál.
És ugyan nem tudom a részleteket, csak pl. a székem. Ne vegyem meg, mondta a cégtulajdonos barátom, ő megveszi olcsóbban, ÁFA vissza, vagy 200 ezerig Áfa mentes, én olcsóbban kapom, nekik meg egy hét végi költőpénz, amit jövadómentesen vettek ki. És ezt országos szinten még csalásnak sem minősíteném, ő is használhatná, de kölcsönadta. A másik, hogy még nem láttam cégtulajdonost, aki nem céges kocsival járt volna, biztosan csak véletlen, nem éri meg. Szóval üdvözöl egy naiv ember, akinek fogalma sincs a dolgokról.

diktatúrarettegő 2020.08.06. 16:14:54

"Már minimális a mozgásterük (nem úgy,mint mondjuk 20 ève), de nekem ezt a mozgásteret igenis ,,mozogja" ki, ha kell és lehetőleg saját indíttatásból tegye,ne nekem kelljen folyamatosan puhatolózni,hogy mit lehet és mit nem, valamint,ha lehet,akkor mièrt nem teszünk dolgokat!? Havi 70-80 ezerèrt egy 3 alkalmazottas Kft esetèn. "

Ne is mondd ! Már a sokadik könyvelővel beszéltem, mire az egyik kibökte a KATA-t

solo 2020.08.06. 19:26:50

@élhetetlen: kell ám ehhez felesleg haszon,meg befizetendő adó is,hogy az ilyen dolgok leírhatók legyenek! Ha szarabbul megy a cègnek,nem nagyon hiányoznak a kiadás számlák plusszban. Amúgy,amiket írsz,akkora gürc minimális megtèrülèssel,hogy sosem fognèk bele a mai bürokratikus keretek közt. Nekem nincs a cègben telefon, net előfizetès, cèges szemèly autó, stb.. számítógèpet 3at használunk,abból egyet vettem számlára a cègnek. Semmi èrtelme ès úgy meg van minden adóztatva,hogy egy bizonyos szint alatt egyszerűen nem éri meg. Szèk,meg villanyszámla, net előfizetès számolgatása cèges ügyre meg magánra... Eszembe nem jutna!

diktatúrarettegő 2020.08.06. 19:39:05

Én kisvállalkozó vagyok. Többnyire egyedül dolgozom, vagy ha kicsit nagyobb meló van, alvállalkozókkal. Alkalmazottam nincs.
Természetesen előfordult már, hogy szombat éjjel riasztottak, mert műszaki beavatkozásra volt szükség, hogy elindulhasson a rendszer, és vele együtt az üzem. De ezért tartanak engem a cégek. Ez benne van a pixisben. Ahogy az is, hogy sokszor 10-12 órában kell nyomni. Valamit valamiért. Tanuljuk már meg végre, az élet mindig kompenzál. Hatás ellenhatás.
Annak is megvan az ára, ha anyagilag gyarapodunk, (túlpörgés, szeretteink elhanyagolása, idegi kimerültség stb.) meg annak is, ha egy üzem alkalmazottjaként elsumákoljuk a melót, a minimálbér közelében lévő fizunkkal fizetve érte.
Vagy egyszerűen hagyjuk magunkat sz.rráhajtani minimálbért. Mondjuk ez a ritkább. Ahogy én látom, általában a szakadós melókat meg is fizetik, főleg amióta már nyugatra is el lehet menni dolgozni, és munkaerőhiány van.
Senki sincs tehát "könnyen". Valakinek a legnagyobb ellensége saját maga.

Most már elérhetőek egyszerű vállalkozási formák, mint pl. a KATA. Bárki vállalkozhat szinte.
Mégis sokan vannak akik nem vállalkoznak egyszerűen azért, mert nem érzik magukat alkalmasnak erre. Persze ezt sosem vallanák be, inkább ("neked könnyű te vállalkozó vagy"-oznak.)

solo 2020.08.06. 20:39:49

@diktatúrarettegő: voltam èn is alkalmazott 25 èvig. A betanított munkástól a műszaki,minősègügyi vezető posztig tanultam,dolgoztam fel magam. Mindig saját vállalkozást akartam. Ezért nem is a pénz motívál. Èlvezem az egèszet,pedig mindent én csinálok,ami a szakmunkásaim tudását meghaladja. Nem való mindenki vállalkozónak. Sok alkalmazott ezt belátja, sok nem mer lépni, stb... Jó ez így, alkalmazott is kell a jól műköő cègekbe, pontosabban alap a jó alkalmazott, mivel a cèg sikeressège múlhat rajta. Ezt látnia kène minden cègvezèrnek.

élhetetlen 2020.08.06. 21:01:05

@solo: Nem felesleges haszon kell, hanem haszon. „Szèk,meg villanyszámla, net előfizetès számolgatása cèges ügyre meg magánra... Eszembe nem jutna!”Magánügyed ha ezekkel nem élsz, de ezek törvényes lehetőségek. Ez már vicces „az első èves 5-6 milliós forgalomtól 4 èv alatt a 100 illiónál járunk.”. Húha, gratulálok. A forgalom még nem mutatja a nyereséget, de, ha nem jön össze egy olyan helyettes a nyereségből, aki pótol, ha elmész egy hétvégére, akkor mi van, ha elgázolnak. és fél évre kiesel? Na, hagyjuk ezt, a te tudod, hogy kell csinálni dumát.

Gym Carrey 2020.08.07. 07:23:17

Olvasom itt a hozzászólásokat és amit látok, hogy itt minden vállalkozó csak panaszkodik:)