2020. ápr 25.

Te csak fuss!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Te csak fuss!

running-573762_640_1.jpg

Mindenki fut. Jóízűt, jó kedvűt, kilométereket. Futni mindenki tud. Miért ne? Én is futni fogok...

Sosem voltam a futás bajnoka, bár még fiatal koromban valamennyire tudtam is, felnőtt koromra egyenértékű lett a megfulladással. Na de korona és #maradjotthon van, így elhatároztam, én is futok. Kell a mozgás, kell a sport. Legyen a futás a megszokott zumba és torna mellé. Nem kell hozzá semmi szinte. Kíváncsiak vagytok hogy sikerült a fogadalmam teljesíteni? Hát nem egy sétagalopp.

Egy kezdő futó vallomása következik.

Fejben elterveztem az egészet, a szettem, a jó kedvem, a megfelelő kondícióm hozzá, az esti, naplementés  időszakot és még azt is, milyen jól fog az nekem menni. Csini, sportos, fényes, testhezálló, direkt erre az alkalomra tartogatott nadrág, egy kis trikó, ízléses sportcipő, egy hajpánt, a legújabb lépés és pulzusszámláló karóra  és már mehetek is. Belefutok a naplementébe, a hajam enyhén fújja a szél... Sportosan végigfutom a távot, nyárra nem csak vékony, hanem izmos, sportos is leszek. Hát igen. De jól is hangzik. Mindenkinek megy, nekem miért ne menne?

95118684_227368831902689_7851295719980793856_n.jpg

Nadrág: Beauty In The Box

Ehhez képest fut a család. A gyerekek jönnek mellettem kerékpárral, férj pedig már edzésben van, ő fut egy jó ideje. Megyünk együtt. Bírni fogom én is. Mit nekem kilométerek...

Nehéz az indulás csemetékkel. Megy a vita, ki menjen elől, mindenkinek megvan-e minden ruhadarabja, ki zárta be az ajtót, mit vigyünk magunkkal...Na de a lényeg, tényleg elindulunk. A nadrágom kényelmes, a hajam tart, a táv kicsit túlbecsült talán, 3.5 km. Mi az nekünk?

Pár méter után izzadok. Utálok izzadni. A trikóba befagyok. Még jó, hogy hoztam felsőt is magammal. Megállok, felveszem. Hideg van még a csinihez. A telefon nyom, a kulcs csörög a zsebemben. Megállok, kiteszem gyerek bicókosarába. Persze a szuper karóra be sem kapcsolt, így kénytelen voltam visszaküldeni. Kétszer is. Leteszek róla, menni fog az anélkül is. 10 méter után mindenki lehagy, még a legkisebb is bringával. Hajaj, mi lesz itt még... Fél utcahossz után már nem csak izzadok. A fejem paprika piros lehet, a hajpántom lecsúszik, a zoknim úgyszint. De a nadrág még jó. Meg kell állnom cipőt igazítani, mert az már most nyom mindenhol. Persze nem futócipő, de gondoltam megleszek anélkül is, elég egy sima sportcipő itthonról. Megigazítva, indulás. Felnézek, sehol senki. Hová lett a családom? Ja, hogy ők már félúton vannak kb? Bele kell húznom. Futok-futok, mint az állat, erőmön felül. Gondolom én. Utolérem az időközben megállt családom.

- Hol voltam? -kérdik.

- Én? Hát futottam gőzerővel.

- Jaja anya, nagyon csiga vagy akkorha ez a leggyorsabb formád. Hangzik a csípős felelet valamelyik sarjamtól.

Férj dicsér, közben kérdezi .

- Jól vagyok?

- Miért? Hát egy lassú csigába oltott Paprika Jancsi vagyok körülbelül és iszonyúan zihálok szerinte.

Hát kösz. Megvagyok. Én kemény vagyok. Futni mindenki tud. Futunk? Fussunk, ha már bevártatok. Pár méter után megint alig kapok levegőt, a vacsorám visszafelé indul. Hűha. Gyerkőc cipőjében van valami. Megállunk. A másiknak pár méter múlva a szemébe megy valami. Megállunk. Férj merre van? Ja, hogy ő már visszafele jön. Kissé lefutott minket. Akkor fordulok vele vissza, majd következőnek lefutom én is a távot. Naplemente. A hajam tiszta víz, a hátamon csurog a verejték. Megint megállunk. Azt hiszem, innen mentő fog hazavinni. Megfulladok. Levegőt! De szép a naplemente. Pár percre el is felejtem, hogy futok. Mi ez a bogárraj? Tele lett a szám most. Valaki adjon levegőt...Megint a fránya cipőm, majd a gyereké is. Mikor érünk már haza? Éhesek. Most vacsiztunk pedig nem is oly rég.

- Ne állj meg anyu, mert sosem érünk haza.

Köszi, mindjárt kiköpöm a tüdőm. Miért is találtam én ki, hogy futni fogok? Ja naplemente, vékony idomok, fittség. Mindenki tud futni...

Azt hiszem felülvizsgálom a "mindenki tud futni" álláspontom és azt is, hogy nem kell hozzá semmi. Futni tudni kell! Na de nem adom fel. Következőnek talán jobban fog menni...

Cipőt lecseréltem, a nadrágom jó, a trikó eszményi képen, de nem kényelmes, maradok a pólónál. A hajpánt is jól néz ki, de nem praktikus.

A kérdésem csak annyi, vajon megtanulok én egyszer normális futni is? 

Ugyan itt jótanácsokat elfogadok...

94551028_515772789117120_8788358962928943104_n.jpg

Azt hiszem van némi summázata is a dolgoknak.

- Az egyik legfontosabb, hogy fejben dől el, mit bírsz és mit nem. Önmagad kell tudni legyőzni, lefutni.

- Bárhol futhatsz terepen vagy bent, fontos, milyen ruha, cipő van rajtad, más nem számít.

- És azt is megállapítottam, hogy a futás nem igazán az én terepem, ha nincs célja, helye, tétje.

- Ha egyszer futásra kerül a sor, mely életet menthet, akkor bizony engem esznek meg első körben a zombik, ufok...

Nadrág Beauty In The Box: BAS BLEU SZÜRKE SPORT LEGGING

A nadrág egyébként kényelmes, nem túl feszülős, ám mégis meglehetősen jól tartó anyagból készül. Nem izzadsz alá. Könnyen tisztítható, gyorsan szárad és nem gyűrődik. Sokféle ruhadarabbal, felsővel kombinálható. Kiváló futáshoz vagy bármilyen sporthoz. 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#futás #run #nadrág #ruha #nembírom #sport #edzés #anyafut #futacsalád #beautyinthebox #reklám #szponzorálttartalom

94656509_2643181209303077_5599063407383805952_n.jpg

 

Szólj hozzá

Teszteltük Csajos oldal