Egy csipetnyi nő fűszerezve anyasággal, könyvekkel, interjúkkal, programajánlóval...

Tapsoljak?!

2020. április 04. - Mayerné Répási Adrienn

baby-2659226_640.jpg

A negyedik vagy már ki tudja hanyadik olyan kihívást, csoport felkérést kapom, ahol a cél a nővérek, orvosok munkájának megtapsolása, éltetése. Lehet nem leszek népszerű a véleményemmel, de vállalom, mert kikívánkozik belőlem már napok óta...

Nem a nővérek és orvosok ellen szól a postom, a félreértések elkerülése miatt, már most leszögezném az elején. Nem irigylem a munkájuk és nem sajnálom tőlük a tapsot, az éltetést, sőt a béremelést sem. Nem egy nővér, orvos ismerősöm van és tudom, nincs könnyű helyzetben, nem irigylésreméltó a munkája. Sőt, két évig egészségügyibe is jártam, de rájöttem, hogy nem nekem találták ki ezt a munkakört. Szóval ilyen téren tiszta a lelkiismeretem. Nem ellenük szól. De miért őket éltetjük csak? Nem csak az ő munkájukra van szükség. Miért mindenhol csak róluk szólnak a híradások? Még el sem kezdődött az igazi fenyegetettség...A java még majd csak most jön.

clapping-189171_640.jpg

Amiért csípi a szemem ez az egész, az az, hogy miközben őket éljenezzük, számos embert kifelejtünk, aki ugyan úgy megérdemelné azt a tapsot. Kikre gondolok? Még felsorolni is hosszú. A nővérek, ápolók, orvosok mellett ott dolgoznak a takarítók, mosodák is. De megérdemelné a tapsot az a pék is, aki éjszaka a vírushelyzet mellett is begyúrja a kenyeret nekünk, hogy holnapra legyen mit ennünk. A bolti eladó, aki kirakja a polcra, kiszolgál minket, szintén tapsot érdemelne. Vagy az az ember, aki a kamionra ülve a boltig elszállítja azt az élelmiszert, amit mi megveszünk vagy bármit, amire szükségünk lehet. De eszembe jutottak a kistermelők, a földművesek, állattenyésztők, akiket szintén érint a vírus, de holnap reggel is fel kell kelniük és tenni a dolguk, hogy jövő hónapban, a nyáron, ősszel is tudjunk valamilyen élelmiszert venni. Vagy az a vállalkozó, aki minden követ megmozgat, hogy ne kelljen munka nélkül elküldenie a dologzóit. Esetleg az a kisvállalkozó, az éttermes, a kozmetikus, fodrász, ruházati eladó, a kézműves terméket áruló, aki most bezárni kényszerült és a jövőt sem látja még, mi lesz később.

Azok a cégek, akik mindent bezártak, hiszen nincs vevő, nincs megrendelő, nincs szállítás...A rengeteg magára hagyott ágazat az újságíróktól kezdve a vasas szakmákig, akikről szó sincs sehol, ám mégis haldokolnak. A szememben az is hatalmas tapsot érdemel, akit most küldtek el a munkahelyéről és azon gondolkodik, miből fogja a jövő havi számláit befizetni, ennivalót venni. Vagy az a pedagógus, óvónő, aki most is azon dologzik, hogy a csemetéinknek ne legyen semmis az éve.

De az anyákról sem szólnak a hírek, akik egyszerre tanulnak a gyerekkel 6-8 órát vagy még többet, közben háztartást vezetnek és még sokszor dolgoznak is otthonról. Vagy azok az anyák, akik naponta hatszor kénytelenek elmesélni könnyes szemű gyermeküknek, hogy miért nem mehet ki a játszótérre a kispajtásaival? És bizony leül a csemetével és a nyolcadik kézművesvacaknak is nekikezd, hogy jobban érezze magát a gyerkőc. Hol van szó azokról az apákról, akik tudják, milyen kint a helyzet, bármikor elkaphatják a vírust, de akkor is nekivágnak a napnak, mert dolgozni kell, valamiből el kell tartani a családot. Az a gyerek nem érdemel semmit, akinek az egyik napról a másikra le kellett mondania a barátairól, a megszokott életritmusáról, a kedvenc foglalkozásairól, a születésnapjáról, a fagyizásról, a gondtalan tekergésről, kirándulásról, esetleg a kedvelt vagy kevésbé kedvelt tanintézményétől, a bulizásról, a szabadságról?

A Home Officba kényszerülő embernek is jár a taps, aki most a saját szobája/konyhája légterében, olykor nehezen, szegényesen, de valahogy próbálja a munkáját végezni. Arról az énekesről, zenekarról, színészről sem szól a fáma, aki ilyen helyzetben is szórakoztat. Vagy igen, még az Operatív Törzs is tapsot érdemel. Kiáll nap, mint nap elénk, vállalva a sok kérdést, cikizést, beszólogatást, csak hogy tájékoztasson minket. És a szememben az is tapsot érdemel, aki vállalja, hogy otthon ül, sehova nem megy, lemond mindenről, csak legyen vége ennek a vacaknak minél hamarabb...És igen, a nővéreknek, orvosoknak is jár a taps. De ne legyünk álszentek, ne csak ekkor becsüljük meg őket, mert most kell! 

Ki tudja még, kit hagytam ki nagy hirtelenjében, akiről nem szólnak a hiradók. Nem tapsolunk nekik. Nem éljenezzük a munkájukat, pedig szükség lenne rá.

Ma este nyolckor, ha két gyerek fürdetése közben nem felejtem el, az én tapsom az összes felsorolt embernek fog szólni és azoknak, akiket kihagytam a sorból. Köszönöm a munkájuk, köszönöm, ha mindenkit védve, most nem dologoznak, köszönöm, hogy otthon maradnak!

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

A bejegyzés trackback címe:

https://read-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr5415591748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2020.04.05. 10:20:42

"De megérdemelné a tapsot az a pék is, aki éjszaka a vírushelyzet mellett is begyúrja a kenyeret nekünk, hogy holnapra legyen mit ennünk."

A kenyeret már a szocializmusban is gép gyúrta be, még a viszonylag kisebb TSZ "kenyérgyárakban" is. Nemigen hiszem, hogy egy mai pékségben a Pista bácsi kézzel dagasztaná le azt a pár száz kenyeret amit elad, nem beszélve a nagyobb cégekről.

Etniez 2020.04.05. 10:23:53

A posztoló egy dolgot kihagyott: mi nézünk szembe a vírussal, nem a pék.
A pék csak bemegy és végzi a rendes dolgát.

Én viszont tegnap is 16 órát töltöttem teljes műanyag felszerelésben izzadva, 3x annyit dolgozva, mint máskor, ugyanazért a pénzért.

Ha tetszik, ha nem, mi vagyunk ennek a különleges helyzetnek a szenvedői, én töltöm a napom Covid-19 betegeket között.

Nagyon rossz ez az írás, semmi szükség nem volt rá.

Mayerné Répási Adrienn 2020.04.05. 10:24:55

@midnightcoder2: A nagyobb cégeknél biztos, hogy így van, természetesen. De kell a kézi rásegítés is.

Mayerné Répási Adrienn 2020.04.05. 10:31:39

@Etniez: Köszönöm. Köszönöm, hogy 16 órát dologzol és gyógyítod a betegeket! Nem irigylem a munkád. Nem is nézem le. Megérdemled a fizetésemelést, korábban is megérdemelted volna, nem csak most. Nem egyszerű munka. Viszont sok kisembert elfelejtünk, aki ugyan úgy végzi a munkáját. Aki szintén fertőzésnek teszi ki magát. Az eladó, a postás...
Nem ellenetek szól a cikk, ahogy kitértem az elején is rá. Hanem figyelemfelkeltés, hogy más is megérdemli.
Ugyanakkor nem sok orvos, nővér találkozik vírussal fertőzött emberrel egyelőre. Vagy tévednék?

De ha már itt vagy. Érdekelne.
Sokra mész a tapssal?. Erősít? Ér valamit? Lelkesít? Inkább felszerelést biztosítanának nektek.

Egy Dolgoz Anyuka 2020.04.05. 10:33:00

Szia nagyon tetszik amit írtál.En egyedül vagyok a 4 éves fiammal meg most is dolgozok vendéglátás,Sajnos így a picit vinnem kel helyettesítő intézménybe.Csodalom az ott dolgozókat,nap mint nap mosolyogva fogadjak a piciket,peddig aggódni nekik is kel.Senki nem tudhatja ki mikor és hol kaphatja el,de én mindig azt tapasztalom,hogy mosoly és törődés várja a fiam,én értük nekik tapsolok.Na meg persze annak az embernek aki most munkát biztosít nekem,ha csak heti 2 napra.Mert őszintén az önkormányzattól se család segítőt tol senkitől nem kaptam segítséget.Nem kérem ingyen dolgozok meg most is és dolgoznék is,de nem tudok és ez most önhibámon kívül nem megy.Szóval én mind azokért tapsolok akik ilyenkor is ott vannak a szegényebb ember mellett amikor kel.

midnightcoder2 2020.04.05. 10:33:22

@Mayerné Répási Adrienn: Pesten lakik úgy 2 millió ember. Ez azt jelenti, hogy elmegy úgy 3-400 ezer kenyér naponta (sacc). Szerinted ebből mennyit gyártanak olyan üzemben, ahol egyáltalán látja a pék a kenyeret ?

Mayerné Répási Adrienn 2020.04.05. 10:35:43

@midnightcoder2: Ha már a pékeken lovagolunk.
Vannak még mindig kis házi pékségek, kézi munkával, gépek nélkül. sőt, egyre felvirágozóban volt a hagyományos sütés, a kézi dagasztás. Ráadásul nem csak Pestből áll a világ...

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2020.04.05. 10:47:33

Most komolyan már a tapsot is irigylik egymástól az emberek, engem tapsoljatok meg, de mást ne? Meg azon lovagolunk, kézzel gyúrja-e a pék a kenyeret? Félelmetes...

NaNehogyMár 2020.04.05. 11:10:30

Valóban nem segít a taps, ebben nincs vita. DE...
Ha lehetne választani az eü dolgozó is szívesen dagasztana kenyeret magányosan a pékségben, hordaná a levelet - magányosan, szabad levegőn etc, így csökkentve a kockázatait, mivel Ő is fél, Neki is családja van, egzisztenciája stb.
De nem választhat, és ráadásul nem helyettesíthető. Pedig Ő képes volna dagasztani, vagy levelet hordani is....
de a Pék vagy postás gyógyítani....?
Ez azért több tiszteletet -ha nem is tapsot- érdemelne Kedves Posztoló!

sunblind 2020.04.05. 11:13:58

Nekem rendesen kifordul a belem ettől a tapsozástól. Felszín, látszat, lájkok, vattacukor, tűzijáték. Hatvan íkú alattiak előnyben.
Azok. Akik megvették a maszkot egy sarokház áráért. Figyelnek a kesztyűre, hat helyre vásárolnak, négy percenként használnak el egy flaska fertőtlenítőt. Komolyan veszik a szabályokat és mindent megtesznek, amit kértek tőlük a terjedés kontrollálható keretek közt tartása miatt. Na. Ők azok, akik valójában megtesznek mindent az egészségügyi dolgozókért, hogy ne kelljen negyvennyolc órás műszakban rohadniuk.
Van ismerősöm, aki családostul, minden este kint tapsol a gyerekekkel együtt az erkélyen. Mert ez a nemzeti kötelességünk, szolidaríccsunk. Tartsunk össze. Mi. Magyarok. Se kesztyűje, se maszkja, kint rohangálnak a köhögő gyerekkel minden nap, családostul vásárolnak.
És minden este tapsolnak.

NaNehogyMár 2020.04.05. 11:19:33

@Mayerné Répási Adrienn: Mivel a hétköznapi feladatok végzését emelted egy szintre a jelenlegi egészségügyi helyzettel, ezért gondolom, hogy nem tiszteleted eléggé e tevékenységet, minden bevezetésben leírt érvek ellenére.

Mayerné Répási Adrienn 2020.04.05. 11:31:22

@NaNehogyMár: Gondolom orvos vagy (vagy nővér), mivel te nem tiszteled a péket, az édesanyát, a többi dologzó embert. Nekik is jár a tisztelet!
Ez a tapsolás egy vicc. Szidjuk az egészségügyet, szidjuk a nővért, aki ellátás helyett beszól nekünk, kávézgat, nevetgél, szidjuk az orvost, akinek zsebbe kell fizetni, most meg piedesztálra emeljük mind és tapsolunk neki? Mi ez, ha nem nettó képmutatás.
Nem csak most kell elismerni a munkájukat, eddig is kellett volna, illetve nem mindenki érdemli meg a tiszteletet, ha nővér, ha orvos, ha pék, ha anyámkínja. nem leszek képmutató. Elismerem azok munkáját is, akiket felsoroltam. nem egyenértékű a vírusos betegek kezelésével persze, de elismerendő.

Továbbá kérdeznék. Hány nővér, orvos dologzik most vírusközelben, vírusos betegekkel? Mennyi beteg van most bent vírussal a kórházakban? A műtétek elhalasztva, a betegek haza küldve. A legtöbb helyen nincs vírusos beteg vagy 1-2 ember.

Továbbá fenntartom, hogy az orvosoknak, nővéreknek nem könnyű a munkájuk. Sokat dolgoznak, de nem csak most, máskor is. De mellettük más is.

csakeztengedte 2020.04.05. 11:31:46

Remélem amikor ikszelni kell, akkor megint sok EÜ-i dolgozó a propagandára szavaz megint.

springbok 2020.04.05. 11:33:58

kicsit talan koran tapsolunk mielott elkezdodott a neheze. Mennyi koronas van korhazban kb 40? Szerintem egy erosebb influrnzaszezonkor is kerültek ennyien korhazba, akkor nem volt tapsolas... Utanozzuk a többi orszagot, ami a jarvany megelözeseben jo, de jelen helyzetben , hat, kicsit olyan mintha a kozonseg akkor tapsolna amikor meg el sem kezdödött a szindarab. Ez tarsitva azzal, hogy naponta teljes komolysaggal elöadjak a fertözöttek szamat aminek köze nincs a valosaghoz, a realitas kabe egy tizedet konferaljak fel minden nap, elegge lehangolo.
Az egeszsegugyben dolgozoknak egyebkent nem taps kellene, hanem normalis fizetes, ha valamiert meg kellene öket tapsolni az az, hogy ezert a fizetesert itthon dolgoznak.Es itt, tapsolas közben el lehetne gondolkozni, hogy nem kene inkabb az egeszsegügyben szetosztani azt a penzt amit tök ertelmetlenül a focira költünk. Most itt lenne az ideje elmondani ezt Viktornak, talan most megerteni hogy elöször rendbe tesszük ami fontos, aztan lehet költeni a hobbira.

VoluntartistA 2020.04.05. 11:40:01

Ez a járványhelyzet sokunknak rakott újabb terheket a vállunkra, követel fokozott kockázatvállalást vagy okoz álmatlan éjszakákat. A megszokott gazdasági, társadalmi környezetünk veszélyben, sőt szétesőben van. Kiemelten fontossá válik egymás megbecsülése, támogatása, a lehető legszélesebb körben. Tekintsük úgy ezt az írást, mint ami szélesíteni kívánja a "tapsot" érdemlők körét, én osztozom ebben a szemléletben.

VoluntartistA 2020.04.05. 11:40:09

@midnightcoder2: "A torkánál ragadta meg a kérdést Pelikán elvtárs..."

NaNehogyMár 2020.04.05. 11:44:46

@Mayerné Répási Adrienn: Nem óhajtok vitatkozni Veled, hogy kit tisztelek és kit nem...maradjunk abban, mindenkit.
Ám míg a legtöbb embernek csak önuralmat kell gyakorolni, hogy visszafogottabban élje az életét, így marad 30-40% esélye, hogy elkerülje a betegség/betegséget, addig az eü dolgozó gyakorlatilag biztosan meg kell majd vívja saját harcát a betegséggel, annak minden következményével. No ez szerintem különbség, mégpedig nem kicsi. No ez az amit kellene most tisztelnünk.
Nem vitatkozok az egészségügy egyébként meglévő visszásságairól sem, de ma más a helyzet, és nem a múlt hibáin kell rágódni (mind eü, mind társadalom képmutatása).
Ha akarod érted, ha nem hát nem...én megpróbáltam :)

Mayerné Répási Adrienn 2020.04.05. 11:48:45

@NaNehogyMár: Vitázni nem is érdemes ezen. megtéríteni sem egymást. én csak rávilágítottam arra a véleményemmel, hogy
nem csak az orvosok, nővérek érdemlik meg jelen helyzetben a megbecsülést. Ők is megérdemlik, nem vonom kétségbe.

Etniez 2020.04.05. 11:56:00

@NaNehogyMár: én is képtelen vagyok megérteni, hogy mi jár a posztoló fejében.

Tegnap 6 órán keresztül küzdöttem egy haldokló emberért, próbáltunk kezdeni valamit a 80-as szaturációjával, nem ettem, nem ittam, folyt az izzadság mindenemről, miközben a covidos beteg 30 centiről köhögött az arcomba néha, ő meg azt mondja a pék...

Be is fejeztem, szerintem nincs miről beszélgetünk itt.

Matyika Ápolója 2020.04.05. 12:16:37

@springbok: "Ez tarsitva azzal, hogy naponta teljes komolysaggal elöadjak a fertözöttek szamat aminek köze nincs a valosaghoz, a realitas kabe egy tizedet konferaljak fel minden nap, elegge lehangolo."

Minden nap el is mondják, hogy igen, ennél sokkal több a fertőzött, szóval ez nem valami hatalmas titok, amire most rájöttél, hogy több a valós fertőzött, mint a megtalált fertőzött.

Mellesleg ha nem is találják meg az összeset, a trendeket akkor is lehet látni, pl. ha minden 1000 tesztből 30 pozitív, akkor kevésbé van elterjedve a járvány, mint ha minden 1000 tesztből 150.

bimbasi 2020.04.05. 12:17:12

Hahó ébresztő!
Olvasva a hozzászólások közül néhányat, az jutott az eszembe, komolyan most jött el az ideje, versenyt rendezni, kinek fontosabb a munkája? Mindenkié, aki azért tesz, hogy a másik ember élete könnyebb legyen, kibírja ezt az őrült állapotot. A családommal mi is tapsolunk, nem csak az orvosokért - bár az életüket, csak ők teszik kockára, szó szerint - de mindenkiért aki végzi a dolgát.A KIS EMBEREKÉRT.( Megjegyzem -ne jöjjön el-, de csak egy helyen kell döntened életről-haláról és az a kórház, nem a pékség)

odamondó 2020.04.05. 13:02:58

Tisztelni kell az orvosokat és ápolókat, de megjegyezném hogy ők erre tették fel az életüket. Beteg emberek mellett fognak dolgozni. Tehát ez a virus veszélyes, de ez a munkakörük. Ez kicsit olyan mint amikor a katona csak addig katona amíg nincs háború...

birkamenet 2020.04.05. 13:44:08

A taps után viszont a FÜTTYkoncertre ténék át, ez meg azonak szólna, akik kormán meg oparetív törzs pozícóbból hazudnak reggel délben este a védö maszk és védö kesztyü viselésének szükségteleségéröl és nem teszik kötelezövé azokat. És a listát a nép további nem is folytatom inkább.

enrikokaruszo 2020.04.05. 16:14:40

figyu: tapsolhatsz akárkinek
Vagy ne tapsolj
kevesebb jut neked valamiből emiatt?

Kempesbaba 2020.04.05. 16:15:11

Ez a tapsolgatás nem más mint képmutatás! Aki eddig nem becsülte az egészségügyben dolgozókat,az ez után se fogja. A tapstól nem lesznek kevésbé leterheltek,alulfizetettek,nem lesz több a védőfelszerelésük!
A poszt írójával meg teljesen egyetértek. A teraszokon,az ablakokban tapsikolóknak eszükbe sem jut hogy hány ágazat hány százezer dolgozója végzi ugyan úgy tovább a munkáját,mintha mi sem történt volna. Mert az természetes hogy a konnektorból jön az áram,vagy hogy megfelelő sávszélességben jön a net,de tucat számra sorolhatnám az ágazatokat,ahol most is végzi mindenki becsületesen a dolgát.
Ezek a tapsikolók lesznek az elsők akik a járvány elmúltával mindent gyorsan elfelejtenek és ugyanúgy szarni fognak az orvosra,az ápolóra,vagy a pékre mint eddig...
De a tapsikolás ingyen van,mind anyagi mind erkölcsi szempontból...

Pepejoe 2020.04.05. 16:15:25

@midnightcoder2:
Annyira tudtam, hogy már az első hozzászólások közt lesz valaki, ráadásul a legelső, akinek ennyire átjön a lényeg. Ja nem, nem jön át.

Örömhernyó 2020.04.05. 16:15:49

Mindig azok kapnak vállveregetést, béremelést, plecsnit, akik hangosabban tudnak sírni. A tanárok, az egészségügyisek, a rendvédelmi dolgozók, a vasutasok, buszvezetők, könyvtári dolgozók, köszszolgák stb. Ez nem jelenti, hogy nekik a legrosszabb vagy ők keresnek legrosszabbul, ez csupán azt jelenti, hogy nekik van a legnagyobb hangjuk, a legerősebb érdekképviseletük.

@midnightcoder2: A keverést gép végzi, de a formázást szerintem a mai napig emberek, kézzel. Kivéve a szar teflon formakenyereknél, toast kenyereknél, azokat a formába egy gép fröccsenti bele. Amik olyanok is, szarok, mert a gép olyan tésztát tud belefecskendezni a formába, össze se hasonlíthatóak egy rendes tésztás, kézzel gyúrt kenyérrel.

Nagyatlan 2020.04.05. 16:16:20

Kereskedelemben dolgozom, és köszönöm, nem kell a taps. Inkább megértést kérek. Megértést kérek, és nem anyázást, ha tízkor megkérlek, hogy fáradj ki az üzletből gyerekkel. Megértést kérek és nem anyázást, ha a kasszás kiszáll a kasszából, mert oka van, lehet, öt órája nem tudott kiszállni pisilni. Megértést kérek és nem anyázást, ha most nem találsz motoros cipőkanalat, mert lehet, hogy az osztályos kolléga a krumplit vagy a lisztet töltötte egész nap, mert olyan forgalom volt ott. Megértést kérek, és nem anyázást, ha megkérlek, hogy ne vidd el a raklap hipót, mert szeretnénk, ha jutna másnak is. És kérlek, ne mássz az arcomba, mert én is félek ettől az izétől ahogy te is.

És nagyon köszönöm azoknak, akik normál emberi módon viselkednek velem. Szerencsére ők vannak többen. Én őket tapsolom meg így, virtuálisan.

rnz 2020.04.05. 16:22:59

Napközben a három gyerekemnek vagyok tanár a tanárok helyett, este meg csinálom a munkámat, amit szerencsére én nem veszítettem el. Néha alszom is egy kicsit.
Nem tapsot szeretnék, inkább csendet. A valós és a virtuális térben is.

BiG74 Bodri 2020.04.05. 17:47:05

Feleségem, és kollégái szavait szeretném tolmácsolni (SBO).
Nem kell tapsolni, pont elég lenne, ha vészhelyzet nélkül is úgy állnának az emberek az egészségügyhöz, és az ott dolgozókhoz, mintha az fontos dolog volna. Koronavírus előtt anyázta őket, aki most tapsol. Koronavírus előtt közömbösen félrenézett ha bérekről, létszámról, felszerelésről esett szó, most lelkesen tapsolgat. Koronavírus előtt az egészségügy politikai ügy volt, most hirtelen emberivé vált.
Nem kell a taps, pláne így.

porte 2020.04.05. 18:12:54

lehet en vagyok erzeketlen de ez az egesz tapsikolas egy hulyeseg...
hiradoban lattam 1500 fo faluban kialltak autoval a kapuba es dudaltak...egyik no mondta h elkezdett konnyezni mikozben nyomta a dudat...
ha vkinek ez bejon csinalja...de ettol az eü dolgzoknak nem lesz jobb...egy kozossegi elmeny.
semmi tobb....ellesleg voltatok mostansag korhazban? nah nem a szentlaszloban...most azert az orvosok noverek 80%nal most lablogatas van...alig fogadnak vkit...inkabb normal idoben kellene tapsikolni amikor az egeszsugy doglodik...

Falshang 2020.04.05. 19:14:43

@Mayerné Répási Adrienn: @Kempesbaba: ez a tapsolás, tiszteletadás mindenkinek szól, aki most dolgozik, tesz valamit.
Vegyétek magatokra, hátha úgy könnyebb lesz feldolgozni ezt a kardinális kérdést.

Roltii 2020.04.05. 19:43:00

nagyon nagyon egyetértek.
A felsorolás nem teljes, de a futárok nagyon hiányoznak belőle.
Én sem értem a tapsot az elejétől kezdve, mert úgy gondolom, hogy az eü dolgozók tapsot fognak érdemelni, de nem hinném, hogy itthon már ott tartunk.
Egy ITs apuka HOban 57nm lakásban, 2 4 év alatti gyerkőccel és feleséggel (én nem kérek tapsot, de feleségemnek nagyon kijár!)

open access 2020.04.05. 19:43:19

Magyarországon ma kb. minden nyolcvanadik ember dolgozik az egészségügyben - ebbe gondolom, beletartoznak olyanok is, akik beteggel csak papíron találkoznak. Ehhez képest minden nyolcadik koronavírusos beteg egészségügyi dolgozó. Ergo tízszeres az érintettségük még ebben a felfutó időszakban is, mi lesz pár hét múlva?
Szóval tapsoljunk a pékeknek!

Kempesbaba 2020.04.05. 19:54:28

@Falshang: Egy lényeges kérdés: szerinted ez által változni fog pl az egészségügy helyzete?

Kempesbaba 2020.04.05. 20:42:16

@Falshang: Nem számít?? Ez így kb annyit ér mint a like gomb a facebook-on...

Haloperidol 2020.04.05. 20:48:27

volt betegellátásban dolgozó orvosként is annak a pártján vagyok, hogy nem kell a taps, hanem inkább normális megélhetést biztosító fizetés, amely a felelőséghez mérten arányos.

Lehet itt a péket meg a bolti dolgozót emlegetni, igen, ő is végzi a munkáját, a kötelességét, de senki nem fog meghalni, ha elront valamit.

Én pl azért hagytam abba a betegellátást, mert nem tudtam az ott kapott bérből eltartani a családomat. Jelenleg fele annyit dologozom háromszor akkora bérért, és nagyon szeretnék betegekkel foglalkozni, csak sajnos nem engedhetem meg magamnak.
Minden tiszteletem a kitartó kollegáknak, sok szerencsét és kitartást kívánok.

Viola68 2020.04.05. 20:49:01

Nem tudom, le lehet-e írni bármit úgy, hogy ne legyen egy nővér, vagy egy pék, aki azonnal támad. Pedig az egyiknek pék, a másiknak nővér a hivatása. Nekem, pillanatnyilag se hivatásom, se állásom, se bevételem és ezzel nem vagyok egyedül. Mindenki csinálja a dolgát és mosson kezet, ne nyúljon az arcához. Remélem nem kell egyszer a tűzoltóknak, vagy, ne is mondjam, honvédeinknek tapsolni! Legyen béke és egészség és vigyázzunk kicsit jobban a bolygónkra!

M1nd3gy 2020.04.05. 22:39:59

Én még azért nem felejtettem el, ahogy kiszolgáltatott betegként feküdtem a kórteremben és körülöttem a Nagyságos Professzor Úr úgy beszélt rólam mint egy megdögleni készülő ebihalról, majd maga után húzta a sleppjét.. Gyalázat ami az egészségügyben van sajnos, és ennek jó része azoknak köszönhető akik benne dolgoznak. Kizárólag az egészségügyben lehet azt megcsinálni, hogy "Bocsika nem sikerült a munka de azért az érte kapott fizetést megtartom" ezt semmilyen más szakember nem teheti meg csak egy orvos. Utálom az öntelt pojácákat, az emberi élettel szórakozó istent játszó bohócokat. Az egyik orvosnak egy jobb autó árát fizettem ki fogakért, a másiknak pedig azért hogy egészséges gyerekem szülessen. Miközben ugye fizettem és fizetem a tb-t.
Természetesen ebben a szakmában is van igazi orvos aki megérdemli minden szinten az elismerést, de sajnos nagy a szórás. Ezt vállaltátok a diploma és az elismerés mellé. Ha már példálózunk akkor a péknek is sz@r nyáron mert leég a seggéről a szőr és nem kapcsolhatja be a klímát sem.
Persze tapsolni kell, mert megérdemlik, de ha össze tudnának fogni és nem mindenkit a saját kis piti céljai vezérelnének akkor már régen lenne itthon normális egészségügyi rendszer. Az összefogásról is láttunk már jó példát, milyen érdekes hogy a lenézett taxisok milyen szépen össze tudnak fogni, komoly diplomás embereknek ez sajnos nem megy.

Haloperidol 2020.04.05. 22:40:30

@odamondó:
Szerintem egy fertőző betegekkel dolgozó orvos vagy ápoló vagy egy háborúban a hazáját védő katona vagy egy égő házból embereket kimentő tűzoltó igenis NAGYOBB TISZTELETET ÉRDEMEL, mint pl. egy pék vagy egy irodista vagy tanár.
Mindegyiknek kimerítő a munkája, lehet, hogy a munkáját hívatásának érzi, és kétség kívül a munkájával hozzájárul a társadalom építéséhez és a közjóhoz.
Amiért nagyobb tiszteletet érdemelnek az említett hivatások, az a MAGAS KOCKÁZAT, amit a munkájuk közben kénytelenek elviselni. Ezt a kockázatot sem a pék, sem az irodista, sem a tanár nem viseli munka közben.
És, igen, valóban, ezek az emberek VÁLLALTÁK ezt, éppen ezért illeti őket nagyobb tisztelet. Mások nem vállalták ezt a kockázatot.

sóhegy049 2020.04.05. 22:41:05

@poszter: Ez az ország nem nőtt fel, vagy már inkább visszafejlődik. Lásd a kommentek egy részét, van aki felsőbbrendűnek érzi magát a másiknál... Megy az oda-vissza mutogatás, holott nem ez ennek a célja, hanem pontosan az, amit megfogalmaztál. Mindenki!
"A #tapssalkoszondmeg nevű Facebook csoport kezdeményezésére egyre több helyen állnak ki az erkélyekre, gangokra esténként, hogy tapsolással köszönjék meg az orvosok, egészségügyi dolgozók, a tömegközlekedést működtetők, a rendőrök és mindenki más munkáját, aki veszélyhelyzetben is - sokszor saját egészségét kockáztatva - segít működtetni az országot."
Jómagam is naponta kiteszem magam a fertőzésnek, védőeszközt nem lehet itthon beszerezni, sorolhatnám... Ha egy embernek is eszébe jutottam, - mert tudom így van- már jól esett, pedig nem kértem, önként tettem, mint bárki más.

CyberPunK 2020.04.05. 22:41:21

Szerintem szuper dolog ez a taps, a lakótelepen is minden paraszt kint tapsikol az ablakban, miközben megy egy kört a sün közben villogtatva meg bőgetve a szarját.

Gondolom az orvosok jobban örülnének, ha a rendőrök inkább napközben mennének körbe, és zavarnák fel a lakásba az előbb említett parasztokat, akik vígan az utcán és a parkban baszták a rezet csoportosan (!!!) egész hétvégén...

Szabo T 2020.04.05. 22:41:24

@Etniez: Mi most készülünk a rohamra. Dél-Karolinában, ahol élek, háromszor annyi fertözött van, mint Magyarországon. A szomszédos egyetemi kórházban még csak egy intubált ARDS-es covidos beteg van, de ez persze bármikor változhat. Én is utálok védöfelszerelést hordani, mert meleg, nem látok jól a shield-töl, nem kapok jól levegöt, de ez még mindig jobb, mint a másik alternatíva (14 nap alatt meghalhatsz). Sok kitartást és eröt kívánok neked!

Falshang 2020.04.05. 22:41:34

@Kempesbaba: direkt írtam ezt, hogy tudjál reagálni. Ha azt írom, nem számít, akkor boldogabb vagy?

reader58 2020.04.06. 08:22:20

És azok a nem orvos, nem ápoló tudósok, laboratóriumi biológusok, laboránsok, virológusok (pld. Jakab Ferenc, Kemenesi Gábor itt Magyarországon, és a többiek külföldön akik éppen most éjjel-nappal és teljes gőzzel kutatják a vírus ellenszerét (így nem mellesleg ők is kitéve önmagukat a fertőzés veszélyének), és kulcsszerepük van/lesz a járvány további alakulásában, ők vajon miért nincsenek itt megemlítve?

erkölcsi hulla 2020.04.06. 08:22:36

@odamondó: senki sem teszi fel egy retkes havi 160 ezret fizető munkàèrt az èletèt.

Ha nekem ilyen választásom lenne, hagynám az összeset meghalni.

Örömhernyó 2020.04.06. 08:23:00

@birkamenet: A védőmaszk semmit se ér, mert eleve szinte mindenki szimpla orvosi maszkot hord, ami nem véd semmi ellen.
Ami véd az az otthon maradás. Ha egy fal választ el a szomszédodtól, az jobban véd, mint a maszk. Logikus.

nofret 2020.04.06. 08:23:50

@Mayerné Répási Adrienn: A posztnak járna a taps, végre valaki megírta, amire gondolok. Minden tiszteletem azoké, akik nap mint nap emberek életét mentik, de egyetértek azzal, hogy ne felejtkezzünk el a többiekről sem. Pont ez jutott eszembe pár hete, amikor már csaknem az egész ország home office-ban volt, mi meg úságíróként (jaj, mit fogok ezért kapni) továbbra is forgattunk, jártunk emberek közé, az irodába, közlekedtünk, stb... és ez ma sincs másképp. Ennek ellenére eddig egy felsorolásban sem láttam, hogy megemlítették volna a médiában dolgozókat (kivéve nálad), pedig most ez elég fontos, azt hiszem. És mi nem esküdtünk fel arra, hogy fertőzésveszélyes környezetben fogunk dolgozni, mint ahogy a futárok, bolti dolgozók, stb... sem. Mégis toljuk a napi 12 órákat hajnaltól vagy éjfélig, hétvégén, ünnepnap, már fel sem tűnik. És ez amúgy eddig is így volt... (A jutalmunk pedig az, hogy minden oldalról kapjuk a savat folyamatosan.) Ettől függetlenül riszpekt az egészségügyben dolgozóknak.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.06. 08:24:12

Több szempontból sincs igazad:

1) Mindig lehet akadékoskodni, hogy egy lista nem teljes, még a kiskutyámat is tapsolják már meg!

2) A pékeket alkalomadtán megtapsolják.

hvg.hu/vilag/20200402_London_magyar_pek_koronavirus

Sikerült pont belenyúlnod.

3) Az orvosok és ápolókat azért illeti meg mindenkinél jobban a taps, mert: (i) Rajtuk múlik a járvány megállítása. (ii) Ők azok, akik leginkább veszélyeztetettként dolgoznak (a takarítónők nem). (iii) Ők azok, akik leginkább túl vannak terhelve. A pékek például nem biztos, hogy többet dolgoznak, mint máskor. Akár az is lehet, hogy kevesebbet.

De hát mindig hülye emberek okoskodnak, és azIndex azt teszi ki.

Gazz 2020.04.06. 08:38:51

Én home office-ban dolgozom, és nem kérek a tapsból, mert nekünk nem jár. Vagy ha jár, akkor lemondok az eü. dolgozók javára. Nekünk a legkönnyebb. Állásunk, fizetésünk, egzisztenciánk, és egészségünk biztonságban. Legalábbis egyenlőre. Nyilván hosszú távon mi sem tudjuk megúszni, de egyenlőre szerencsésebbek vagyunk a többieknél.

Bafana 2020.04.06. 09:08:23

És ki tapsol nekem Argentína?
Élelmiszert szállítok. B@szogat a kedves vevő ha kések, aztán kiáll az erkélyre tapsikolni. Gerendatörésnél keresi a szálkákat, amibe beleköthet. Biztos nem dolgozunk elég nyomás alatt, gyerünk, tegyünk még rá!
Személyes tapasztalatom, hogy akik pénzt dobtak össze Izaura kiszabadítására, azokat rá lehet venni az erkélyen való tapsikolásra is :)

E.T.A. 2020.04.06. 09:08:36

Szerintem is nagyon gáz ez a tapsikolás. Alap dolog lenne rendesen megfizetni az egészségügyi dolgozókat és tisztelni, elismerni a munkájukat és nem csak az ehhez hasonló szituációkban mondogatni, hogy "hősök vagytok" és a többi marhaság.
De ugye Magyarországon vagyunk, ahol a tanár, a tűzoltó, az ápoló és úgy enbloc a közalkalmazott kis pénzért van foglalkoztatva, de óriási felelősséget várnak el tőle. Miközben a kétballábas focistáink meg szarrá keresik magukat.
Na ezen kellene változtatni!

SD9 2020.04.06. 10:03:14

@porte: Egyetértek. Több eü-s rokonom és ismerősöm is mondta, hogy az egészségügyisek jó része most szinte semmit nem csinál egész nap, egy másik része pedig kidolgozza a belét.
A sürgősségi és a fertőzött osztályokon dolgozók tényleg megérdemelnék a nagyobb mértékű fizetésemelést és minden tiszteletem az övék. De akik nincsenek a "frontvonalban" és egész nap a lábukat lógatják, lényegesen kisebb mértékben vannak kitéve a fertőzésnek, mint például egy bolti eladó, aki több száz vagy több ezer emberrel találkozik naponta.
Én az egészségüggyel mindig is úgy voltam, hogy az ott dolgozók egy része sokkal több fizetést érdemelne, mint amennyit jelenleg kap, viszont mások még annyit se. Nem tudom, a járványhelyzet megszűnése után hogyan fog alakulni a bérezésük, de egy egységes béremelés nagyon nem lenne korrekt.

Thane99 2020.04.06. 10:03:35

Minek a taps? A dolgát végzi. Valaki fegyvert tart a fejéhez? Kényszeríti? Nem. Csak a munkáját végzi.
Ellenben zavar a taps mert zavarja a nyugalmamat.
Képmutatás az van ebbe az országban.

studkell 2020.04.06. 10:03:53

"aki ugyan úgy megérdemelné azt a tapsot." - posztoló

Az "ugyanúgy" egy szó. Nagyon terjed ez a hülyeség, pedig szóban sem külön mondjuk. És igen, az egészségügy nyilvánvalóan több fertőzöttel / potenciális fertőzöttel találkozik, azért tapsoljuk.

calvin&hobbes 2020.04.06. 10:42:58

Egy ismerosom aki kozel all a nyugdijhoz es kozel 40 eve dolgozik apolokent azt mondta, hogy o szivesebben fogadna ha a nagy tapsolas, meg elismeres at lenne konvertalva megertesse es bekeidoben nem nekifutasbol bunkoznanak hanem sehogysem… Ugy altalaban veve… senkivel sem, sem a bolti eladoval, a postassal, a kezbesitovel, a gyogyszeresszel, a postai alkalmazottal stb stb…

Ja es azt is mondta, hogy az is kurva nagy segitseg lenne ha a kedves beteg visszahozna az osztalyon a furdoszobabol ellopott folyekony szappant mert kurvara nem koser pandemic idejen korhazbol szappant lopni… (meg ugy altalaban veve nem koser lopni korhazi tulajdont ugy mint, csaptelep, veceuloke, tukor a falrol stb… )

Billy Hill 2020.04.06. 12:02:57

Poszt: "A negyedik vagy már ki tudja hanyadik olyan kihívást, csoport felkérést kapom". Nem kell fent lenni Facebook-on, és nincs ilyen problémád. :-) Ha meg a tévében látod, elkapcsolsz. There, fixed it.

Roltii 2020.04.06. 19:50:28

@studkell: de ez nem igaz. Sokkal többen dolgoznak az egészségügyben, nagy százalékuk nem is találkozik beteggel. Na, náluk a pék / boltos / futár stb valszeg több potenciális fertőzöttel találkozik.
A beöltözött triázsolóktól nem sajnálom a tapsot, ahogy a potenciális covid19es betegekkel dolgozókat sem. De ez hány százalék vajon? pár ezer ember maximum szvsz.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.22. 17:53:59

Szerintem csak mi magyarok vagyunk ekkora kretének,hogy még ebbe is belekössünk!