Lovebrand-építés
Mészáros Róbert: LoveBrand Formula
Róbert első könyvét olvastam és nagyon inspirálóan hatott rám, így nem volt kérdéses, a folytatást is akarom!
Az nem téma, hogy Brand építés elengedhetetlen kisvállalkozóknak, nagyvállalkozóknak, még híresebb, közszereplő embereknek is. Sőt, bloggernek, vloggernek szintúgy. Tovább megyek, te is Brandet építesz, mikor formálod a facebookos profilod arculatát, megmutatod ki vagy, mit csinálsz, hol vagy, csak kisebben. A saját Branded építed azzal, hogy megmutatsz dolgokat magadról az olvasóidnak, ismerőseidnek, rokonaidnak, barátaidnak. A Brandépítés is pont ilyen, csak mögötte egy kisebb vagy nagyobb cég áll, esetleg egy kézműves oldal, weboldal. És persze neki ettől függ a bevétele is, míg neked szerencsére nem, te like-ot gyűjtesz helyette.
A könyv útmutató, ötletadó egy egyszerűbb, könnyebb marketing felé. Nem egy száraz leírás, mit kell tenni ahhoz, hogy működjön. Nem kőbe vésett feladatok és nem üres ígéretek sokasága.
A legtöbb marketinges könyv egy nagy felfújt lufi, mely unos-untalan ugyan azokat ismételgeti, nem nézve az egyént, a változó tényezőjét. Mindenkire ugyan azt a sémát erőltetné rá, mert neki az bevált. Elfelejtkezik arról, hogy nem lehet ugyan azt ráhúzni egy blogra, egy utazási weboldalra és egy kézműves horgolóra.
A LoveBrand könyv ettől másabb, jobb. Ötleteket, könnyen kivitelezhető, saját vállalkozásra szabható dolgokat mutat, ám azt sem mindenáron, csak az egyéni ízlés, jó érzés határain belül, nem erőltetve.
Példa a könyvből. Kifele igyekszünk a legszebb, legjobb oldalunkat közvetíteni. Nem könnyű bevállalni az őszintét, a hibáinkat vagy a nehézségeket, rosszat. Pedig ettől leszünk emberiek. Ezt érdemes bedobnunk, megmutatnunk, hogy tudják a nálunk vásárlók, a szolgáltatásunkat igénybe vevők, hogy nem egy arc nélküli cég áll a termék, szolgáltatás mögött, hanem hús-vér ember. Ezt mutatja meg a könyv, hogy igenis működik. Sokan szeretik ismerni azt, akitől vásárolnak, rendelnek. Jobb, ha kapcsolódhatnak a Brand arcához, a mögötte álló emberhez, közösséget vállalhatnak vele.
Vagy még egy fontos dolog, amit megtanultam a könyvből. Sokan úgy képzelik, egy vállalkozónak csak a szép, csak a jó jut és a rengeteg pénz, munka alig. Ezért is van létjogosultsága a Brandnek. Meg kell mutatni, hogy ki van a cég mögött, hogy ő is ember, hibázhat, félre mehet valami, olykor nincs kedve felkelni sem a készítőnek. Van, amikor nyer, díjakat zsebel be, sikereket ér el, de máskor pont ellenkezőleg, beteg lesz, fáradt, alul motivált. És igenis meg lehet mutatni, mennyi munka, idő, szív van egy-egy termék készítésekor egy kézművesnek vagy egy adott szolgáltatás mögött mennyi odafigyelés. A weboldalon sem csak ott teremnek a termékek, hogy aztán postázzák a megrendelőnek magukat. Ha LoveBrandet építesz, ettől leszel másabb, kedvelhetőbb, hogy megmutatod az emberi valódat, hibáidat, előnyeidet, erényeidet, tennivalóidat, munkádat. Talán azért is jó ez, mert így jobban értékelik a készítők, szolgáltatók, webboltok, cégek munkáját az emberek, a vásárlók, a megrendelők. Mert tudják, hogy pont azt az idejét áldozta fel, amit éppen a kisfiával töltött volna. Vagy betegen, náthásan is készítette a megrendelt terméket, nem pihenve. A szolgáltatás mögött is van valaki, aki kidolgozta azt, nem csak úgy terem a semmiből. Meg kell mutatni a hitvallást, a jövőbeli terveket, a célkitűzéseket, amiért reggel felkel és csinálja az ember. Meg lehet és igenis nem árt, ha azt is kommunikáljuk kifelé, miről mit gondolunk, hogyan csináljuk mi. Ettől lesz szerethetőbb, hiteles valaki.
Nekem erről szól a LoveBrand és Róbert könyve. Hiteles, követhető, szerethető, hihető. Nem használ nagy szavakat, közérthetően, szerethetően írja körül azt, mitől működik ez a fajta marketingnek tekinthető mégsem igazán marketinges tevékenység. Annyiban másabb a marketingtől és a salestől, hogy nem mindenáron az eladás a cél, a profit, hanem az, hogy hiteles legyen, szeresse aki csinálja és szeresse az is, aki olvassa, veszi, rendeli. A szívtől több és a lélektől, az egyéntől, aki bele adja mindenét.
Nem kíván az író beszuszakolni egy keretbe, hogy ezt és ezt kell csinálni ahhoz, hogy működjön, hanem mutat példákat, ötleteket, jó kivitelezést. Ebben segít neki több kisvállalkozó is, akik adják a könyv színességét, érdekességét, a könyv gerincét, az élő, működő példákat. Ez mutatja a legjobban, hogy működik a dolog, hiszen a nevüket, arcukat adó emberek alátámasztják. Nem csak egy-két légből kapott, máshol is hangoztatott, hasraütés-szerű leírás, ami az írónak egyszer valahol sikereket hozott.
Már a könyv olvasása közben jegyzeteltem, magamra szabtam a segítő ötleteket, amiket azóta használok is rendszeresen. Pont ezért ajánlom a kötetet, mert tényleg inspiráló. Megmozgat, elgondolkodtat. Működik a tanácsok sokasága. Nem mellesleg kellemes olvasmány volt, nem a száraz, "tanuld meg" formula, hanem inkább az a fajta, ami olvasása közben újabb és újabb ötleted lesz és közben bólogatsz, mosolyogsz, jár az agyat, és közben a homlokodra csapsz, hogy ez nem neked jutott eszedbe!
A kötet színes, élő példákkal illusztrált, amitől könnyen fogyasztható, gyorsan olvasható. Működőképes tanácsokkal lát el, de nem erőszakolja rád azokat. Nem csak egyféle utat tár eléd, hanem azok sokaságát.
Kiknek ajánlom a könyvet? Akik a vállalkozásuk szívvel csinálják, nem csak ésszel! Akik elakadtak. Akik útmutatásra vágynak.Akik szárnyalnának, de nem tudják hogyan. Akik szeretnének egy nagyon klassz közösséghez tartozni!
Köszönöm a könyvet Mészáros Róbertnek és a csapatának, akik segítették a könyv születésében!
ITT tudjátok megrendelni. Én pedig hamarosan hozom a másik kötetről is a véleményem.
Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.
ReAd-blog Adrija
#blog #brand #olvastam #könyv #book #márkaépítés #lovebrand #szívvel #marketing