2019. júl 30.

Kihozni az életedből, önmagadból a legtöbbet, talán a legnehezebb feladat

írta: Mayerné Répási Adrienn
Kihozni az életedből, önmagadból a legtöbbet, talán a legnehezebb feladat

Csáti Tamás · Hidvégi Anita: Ez ​az egy életem van! Kihozom magamból a legjobbat?

covers_538542.jpg

 

Ezt a magánkiadásban megjelenő könyvet a két írójától kaptam közvetlenül. Ezúton is köszönöm nekik a bizalmat. Nem lehet egyszerű kitalálni, megírni, majd teljes hitünkkel útjára bocsátani azt, ami hosszú ideig kitöltötte az életünk. A legféltettebb titkaink, érzéseink, gondolatvilágunk ország-világ, idegenek elé tárni úgy, hogy még csak sejtésünk sincs arról, milyen lesz a fogadtatás.

Hozzá teszem, nem vagyok a lelkizős, útkereső, spirituális ember, így a célközönség roppantul nem én vagyok. Hogy miért is vállaltam ennek ellenére a könyv olvasását, a recenzió megírását? Anita nagyon szimpatikussá vált a rövid egyeztetések alatt, a borító, a fülszöveg pedig csábító. Igyekszem magam is úgy élni az életem, hogy csak a jót lássam meg, arra összpontosítsak, de nem mindig megy. Egy nehéz, hosszú és sötét időszakon vagyok túl, úgy éreztem, most kell, jól jön ennek a könyvnek a mondanivalója, útmutatása. 

Könyörtelen leszek, annak ellenére, hogy a két író szimpatikus, kedves ember. Sok részletben bele írták maguk a könyvbe apró történeteikkel, de gondolataikkal, meglátásaikkal is, ezért szerettem. Érezhető a könyv mögötti két ember jósága, boldogsága, pozitivitása, együttes szeretetük. Szerettem a hitüket. A könyv mondanivalója, "Hozd ki magadból a legjobbat!" is olyan frázis, amivel maximálisan egyet tudok érteni. Törekedni kell arra, hogy a jót emeljük ki, vonzzuk be, lássuk meg. A lehető legjobban érezzük magunk. Egy életünk van, azt éljük le jól, élvezhetően, boldogan. Erre koncentráljunk elsősorban, ne a rosszakra.

Ehhez jó dolgokat tár elénk a páros, ötletek, tippek szintjén. Mesélnek életükről, útkeresésükről, szerintük hogy találd meg a lelki boldogságot. Ők miként látják a világot, hogy érték el a jelenlegi belső békéjüket hosszas viszontagságokon át...

De nem tudok elmenni a könyv hibái mellett sem. Csapongó. Néhol elvesztettem a fonalat. Szép gondolatok, szép ötletek, jó meglátások, de nincs jól tagolva, egyszerűsítve a könyv. Azt vettem észre, hogy a belső éntől eljutottunk Istenig majd Buddháig és elvesztem. Túl sokat akartak írni, sok emberen segíteni. Kellett volna egy korrektor, aki megregulázza, megszelídíti a mondatokat, érthetőbbé, fogyaszthatóbbá teszi, könnyedebbé, olvashatóbbá. Tudjátok, mikor valami fontos, jelentős közlendőtök van, ám annyira gyorsan mondanátok, hogy se füle, se farka nem lesz, a külső hallgatóság nem érti mindig, mit szeretnétek mondani vagy lemaradt az elejéről és nem teljesen vágja, mi van. Itt is valami hasonlót éreztem. Túl tömény. És bizony alaposan bele lehet zavarodni. Nem az a könnyű esti olvasmány, amit kikapcsolódásként választanék.

Viszont a gondolatvilága, a mondanivalója miatt érdemes kézbe venni, fejezetenként fogyasztani, mikor friss az agyunk. Talán én azért is haladtam vele a szokottnál lassabban, mert egy fejezet után meg kellett álljak, emészteni, kitisztítani az agyam, átgondolni az olvasottakat, kihámozni magamnak a lényeget, értelmezni, átértékelni.

 

Fülszöveg:

Sokan, ​sokféle formában meghatározták már, hogy miként lehetünk sikeresek.

Csak azt nem írták le, hogy milyen foglalkozást válasszunk és hogyan találjuk meg a saját válaszainkat a következő kérdésekre..

– Mi legyek, ha nagy leszek?

– Miként érhetem el a céljaimat, álmaimat?

– Mi a sikert biztosító foglalkozás számomra?

– Mi a titka egy életen át tartó boldog házasságnak?

– Mi az értelme az életemnek?

– Van-e létezés a halál után?

– Létezik-e Isten?

Ezekre a kérdésekre kapjuk meg a választ.

A személyre szabott, sikert biztosító foglalkozás megtalálásáról, valamint egy életre szóló boldog, harmonikus pár- és családi kapcsolatról.

Továbbá személyes tapasztalat (halálközeli élmény) és a tudomány segítségével leírjuk, hogy sokkal többek vagyunk, mint aki a tükörben látszik, amikor belenézünk..

Ez a könyv azoknak íródott, akik ezekre a kérdésekre keresik a választ, valamint azoknak, akik ki akarják hozni magukból a legjobbat. Aki (megtalálta, kihozta) már úgy gondolja, hogy megtalálta és megtette, annak nincs szüksége rá. Ajánljuk a könyvet azoknak is, akik valamiért úgy érzik, reményvesztettek, nem tudják, merre induljanak az életükben és hogyan.

Magánkiadás

196 oldal

ISBN: 9786150046594

ReAd-blog

Szólj hozzá

Könyv Recenzió Olvastuk