2019. júl 26.

A varrás nem csak hasznos, hanem jó elfoglaltság is

írta: Mayerné Répási Adrienn
A varrás nem csak hasznos,  hanem jó elfoglaltság is

Adryprojectnél fókuszban a varrás

img_6489.JPG

Egy újabb programajánlóval érkeztem mára:

Régen a zoknit, harisnyát is stoppolták elődeink. A ruhájuk maguk készítették még talán nagyanyáink korában is. Aztán szép lassan kihalófélbe került a varrás tudománya. Ma már legtöbbünknek egy gombfelvarrásnál nehezebb dolog nehézséget okoz, nemhogy egy minőségi hímzés létrehozása vagy akár egy saját ruha legyártása. Adryproject alapítója gondolt egy nagyot, nem csak minőségi, gyönyörű ruháival szerette volna elkápráztatni a nagyközönséget, hanem kitalálta, hogy a jövő generációját, az érdeklődőket megtanítja a varrás csínyára-bínjára, ahogy ő tudja. Bevallom, nagyon kedvelem az ötletét, annak ellenére, hogy tőlem messze lakik. Magam is szívesen kipróbálnám. Ma ő mesél a workshopról, amit megálmodott, illetve még egy dologról.

Mikor döntöttél úgy, hogy varrásból tanfolyamot tartasz? Mennyire van keletje a mai világban? Mesélnél róla bővebben?

Azért indítottam a workshopot mert lépten-nyomon ismerősök, barátok és ismeretlenek is kérdezgetni kezdték,  miért nem tanítom? Többen kérték, hogy csináljak egy olyan tanfolyamot, ahol háziasszonyok, anyukák, nagymamák és akár kislányok megtanulhassák a varrás alapjait. Ezen felbuzdulva hirdettem meg a kezdő varró workshopot mely 3 napos. Azonnal betelt 3 tanfolyam. Másik indíttatásom az volt, hogy évekkel ezelőtt, még pályám elején, tanítottam néhány évig ruhaipari szakiskolában szakmai gyakorlatot. Nagyon szerettem és szép emlék maradt. Ebből tudtam építkezni, tehát a tematikát is ezekből az emlékeimből állítottam össze. Törekedtem arra, hogy az alapokat megtanítsam a 3 nap alatt, de több produktumot is készítsünk, mely a résztvevők számára is sikerélmény és motiváló. Nyilvánvaló számomra, hogy 3 nap alatt egy szakmát nem lehet megtanulni, de egy alapot, szemléletet lehet kapni. Készítettünk kézzel varrva egy tűpárnát. Egy díszpárna huzatot és egy egyszerűbb blúzt/ konyhai kötényt. A tematika rugalmasan azért személyre vagy csoportra szabva változtatható. 

A csoport családias hangulatú, három fős így mindenkire tudok maximálisan figyelni   

Bármilyen korosztály részt vehet rajta. 8-99 éves korig bátran jelentkezhetnek.

Mindenkinek ajánlom, akit érdekel a szakma vagy otthon a ruha javításokat, igazításokat szeretne elvégezni, esetleg a saját örömére varrogatna.
Adry bővebben mesél a programról ebben a bejegyzésében. 
22.jpeg
Ezen felbuzdulva elkezdtünk egy másik nagy érdeklődésnek örvendő workshopot is.
A Nagymamám, Margit néni tanítja a hímzés rejtelmeit a résztvevőknek!!
Nagy örömömre vállalta a felkérésem, megmutatja a hímzés fortélyait a résztvevőknek. Ezt azért is tartom nagyszerű dolognak, mert napjaink rohanó világában kicsit megpihenünk, lazulunk, kikapcsolódunk, amíg egy motívum hímzését elkészítjük.
A résztvevők egyöntetűen elmondták, hogy egy élmény volt számukra a tanfolyam. Talán ilyen lehetett régen is, amikor az asszonyok összegyűltek és hímeztek. Nem a telefonokat bügykölték, mint manapság sokszor tesszük.
 
Az egyik résztvevő, Erika így véleményezte:
"Amikor Adri meghirdette a hímző workshopot, nagyon örültem, mert a gyönyörű ruhaköltemények, melyeket a szalonjában láttam, engem is megihlettek. Mivel 10-15 éve hímeztem utoljára, nem mertem egyedül belekezdeni, de Margit néni, a nagymamája útmutatása alapján már nem tűnt olyan bonyolultnak és teljesíthetetlennek. Olyan trükköket tanított meg, amiket magamtól sosem találtam volna ki, ezért mindenképp megéri egy ilyen tanfolyamon részt venni, mert a gyakorlattal rendelkezők is tanulhatnak új fogásokat. Nagyon sajnálom, hogy ennek az alkotó tevékenységnek ma már nagyon kevesen hódolnak, de talán a felgyorsult világ új generációja is felfigyel majd szépségére, és lesz benne hajlandóság a hagyományt tovább vinni. Az Adry által szervezett workshop jó ugródeszka az alapok elkezdéséhez, és némi gyakorlás után csodás alkotások fognak születni! Aki nem hiszi, járjon utána!"

Adry
"Nagyon tetszik nekem az, hogy egy minta soha nem ugyanolyan. Mindenkinek az egyedisége benne van. Sajnos egyre kevesebben hímeznek és varrnak is. Fontos, megtanítani fiataloknak , időseknek, mert egy családban szerintem fontos az alapokkal tisztában lenni. Hímezni pedig az alkotás szépsége miatt is vagy kikapcsolódásként is jó időtöltés. Ha ezt családunk vagy lányaink körében tehetjük, még jobb!!!"
Jelentkezés: adry@adryproject.com
vagy: +36203318101
 
Adry szerint a hímzés egy művészet. Teljesen igaza van. Imádom és számomra például nagy jelentőséggel bír a kalocsai hímzés. Mindig is vágyam volt egy ilyen gyönyörű mintával díszített ruha. Ráadásul anyukám korábban szintén kalocsai mintákat hímzett. 
Adryprojeckt végül teljesítette az álmom és gyönyörű ruhát készített a számomra, amiről még szó lesz a későbbiekben. De egy képet megmutatok addig is ízelítőül.
66968948_2440456139347719_3649735793640996864_o.jpg
Szólj hozzá

Program