2019. júl 21.

Szövegelek

írta: Mayerné Répási Adrienn
Szövegelek

Szövegben vagyok!

67402175_2431461710247162_3892408601280512_n.jpg

Egy jó bemutatkozás aranyat ér bárhol. Egy weboldalon járva, első körben a jó bejegyzések fogják meg az embert. Egy blogon, az egyedi, az írót tükröző írások marasztalnak. Egy újságot a jó cikkek adják el. Egy informatív, izgalmas  interjú még kíváncsibbá tesz az interjúalanyra, munkásságára. Egy könyv beharangozója, recenziója nem csak egy bejegyzés, hanem reklám, ami érdeklődővé tesz. Egy adott termék jó leírása vásárlásra ösztönöz. És így tovább...

Egy jó szöveg figyelemfelkeltő, maradandó, izgalmas, marasztaló. Ám valakinek saját maga vagy munkája, termékei bemutatása is nehézséget okoz. Ilyenkor jön képbe a szövegíró. Valami hasonlót csinálok én is.

Csak szövegelek és szövegelek. Interjút készítek, magazinba írok cikket, weboldal szövegezését nézem át, frissítem föl vagy ide a blogomra pötyögök. Szövegírás? Talán. De leginkább szerelem. Szeretek írni. Szeretek beszélni. Írtam már fogkő levételről, kendermagolajról, táskáról. Készül interjú híres énekesnővel, írókkal, fontos munkát végző nőkkel vagy a kézművesség egyik ágazatát képviselő, más vállalkozó hölgyekkel.  Tájékoztatás, bemutatás a célom. Igyekszem sokoldalú lenni és többféle témát fölvonultatni. Tanultam? Sosem. Talán megbocsátható. Rengeteget olvasok, online kurzusokon veszek részt a témába vágóan. Tanulok apró fogásokat más szövegíróktól, marketing szakemberektől. Sokat adott a szövegírás nekem is. Szeretem, hogy ennyire szerteágazó, színes dolgot csinálhatok mindennap. A kutatás, más oldalak pásztázása, az állandó tanulás, új ismeretek begyűjtése... De mit sem ér az egész, ha nem elégedett a "megrendelő". Talán ez a legfontosabb. 

Nem tudok leülni csak úgy írni. Kell hozzá egy lelkiállapot, ihlet vagy minek nevezzem. Kell egy csapásvonal, egy lista, mit szeretne a megrendelő, egy közös ötletelés, ám némi szabadság is. Fontos, hogy el tudjam adni a terméket, nekem is tetszen, érdekeljen. Az is fontos, hogy az interjú alany meg tudjon nyílni, merjen válaszolni nekem és az kerüljön ki végül, amit ő jónak lát. 

Fontos a visszajelzés a munkádról, arról, amit csinálsz. Hogy miért? Mert hatékonyabb, gördülékenyebb együttműködéseket eredményez a későbbiekben. Rengeteget lehet tanulni egy-egy visszajelzésből, legyen szó negatívról vagy pozitívről. Ezért kértem én is visszajelzést, egyfajta referenciát az eddigi interjú alanyaimtól, szöveges feladatok megrendelőitől. 

Grosán Mercédesz lovas tréner: 

Velem interjút csináltál és elégedett voltam teljes mértékben. Ha valami nem tetszett, egyből készségesen meghallgattál és javítottad.

 

Molnár-Keresztényi Brigitta, Degeszpocak blog: 

Néha eléggé zavarba ejtő kérdéseket is feltett, ám nagyon szerettem a kérdéseit: életszerűek voltak és valódi érdeklődést mutattak. Megtiszteltetés és öröm volt válaszolni rájuk.

 

László Bea Beango a Műhely Magazin létrehozója 

Könnyű Adrival dolgozni, hiszen lelkes és motiváló, nem utolsó sorban pedig nagyon jó érzéke van a figyelemfelkeltő tartalomgyártáshoz. Kritikus, de igazságos és szerethető karakter. 

Műhely Magazin

 

Krisztina, Magyar idegenvezető és utaskísérő Portugáliában:

Több cikket köszönhetek Adrinak, ha nem lettek volna jók, az elsőnél megálltam volna...

 

Pál Honória

Hatalmas boldogság volt, hogy lehetőséget kaptam, és írtál rólam. Csodásan írsz anyákról anyaként, minden rezdülésünk ismered! Azt is szuperül leírod, amit csak gondoltam. Követem az oldalad és olvasom a cikkeidet, melyek minden alkalommal inspirálnak.

Honória Színes Ötletek

Tóvizi Timi

Egy komplett interjút készített velem Adri, amivel feltett engem és a webáruházamat a térképre. Nagyon jó reklámnak bizonyult, mert rengeteg pozitív visszajelzést kaptam utána a munkámról. Köszönöm szépen még egyszer!  www.beautyinthebox.hu

Mosolygó-Marján Erzsébet, Helyesen magyarul

Nekem még a "bio-termékes" időszakomban írt Adri termékteszteléseket, illetve egy bemutatkozó cikket rólam. Mindegyik szuper lett, az oldalam olvasói is szerették, volt, aki ezek alapján vásárolta az említett termékeket.
Most is tervben van egy cikk, amit már a korrektúrázással, szerkesztéssel kapcsolatban fogunk készíteni.
Köszönöm a lehetőséget és a segítséget, Adri!

Őszi Judit, JuccWork fonal és textil ékszer, kiegészítő

Nagyon szerettem a kérdéseidet és sok pozitív visszajelzést kaptam az interjú után.

Veress Anita, Anyamentor

Nekem sokat adtak a személyre szabott kérdéseid, ahogy végiggondoltam és szavakba öntöttem a válaszokat.
Tetszett, hogy előzetesen megmutattad a kész cikket és nagyon flottul ment az egyeztetés.
Sok gratulációt kaptam utána, ami mutatja, hogy milyen jól sikerült az interjú és hogy ezáltal jobban megismerhettek az olvasók, eljutott hozzájuk az üzenetem.

Mindownnap blog, Anikó

Én is elégedett voltam, mert azonnal korrigáltál, ha a kérdés nekem valamiért nem volt életszerű. Egyébként pedig alapos és elgondolkodtató kérdéseid voltak.

Ha szövegírót keresel, egy pr cikkre vágysz a saját oldaladra vagy a blogomra, ha bemutatkozó interjút szeretnél magadról, ha frissítenéd az oldalad és úgy érzed, a stílusom passzol hozzád, keress meg bátran!

judyadry@gmail.com

ReAd-blog

#szövegírás #munka #work #ReAdblog #read #blog #prcikk #szöveg #reklám #interjú 

 

 

 

Szólj hozzá