2019. máj 29.

Romantikából sosem elég

írta: Mayerné Répási Adrienn
Romantikából sosem elég

Zakály Viki: Egyszeregy

covers_410052.jpg

 

 

Mostanában kerültem a direktbe romantikus könyveket, az erotikus irodalmat meg pláne. Aztán valahogy a kezembe akadt Viki könyve a polcról és kedvet kaptam hozzá. Kell a változatosság vagy mifene. Korábban olvastam már az írónő egyik kötetét és szerettem a karaktereit, így gondoltam csalódást nem okozhat most sem. És milyen jól tettem, hogy végre kézbe vettem! Igazán jól esett a kötet, pedig nem vagyok nagyon romantikus hangulatomban olvasás terén, leginkább marketing, fantasy, szépirodalomra vagy gyermekirodalomra esett a választásom mostanában.

Az írónő hozza most is az alaposan felépített karaktereket, a nagyszerű hangulatkeltést, így nem ért meglepetés. Viki igazi varázslónő ebben a kettőben. Most is ezekben volt a legerősebb a kötet. Imádtam a mellék és főszereplőket, meg a hozzájuk tartozó atmoszférát, hangulatot is. Olyannyira, hogy két éjszaka alatt befaltam, majdnem alvás nélkül. Ez már rég esett meg velem. Vonzom a jó könyveket mostanában, de rég szippantott be valami ennyire, hogy aludni is elfelejtek. 

Nehezen, kicsit döcögősen indul be, de aki kitart, az nem bánja meg. Mivel eddigi munkásságát ismertem Vikinek, tudtam, hogy csak várni kell és meglódul, mit meglódul, ránk zuhan. A keret és jellemfelvázoló bejegyzések lassúsága, részletessége után a lényegre is térünk. Viszont nem megoldódni látszanak a talányok, hanem egyre több kérdés cikázik a fejünkben, ráadásul megválaszolatlan marad, egyre több szál kapcsolódik be. Mondom én, hogy varázsló Viki! Fenntartja végig az izgalmi faktort. 

Mondhatnám, hogy kiszámítható az alapkoncepció. Egy csajszi, aki elég rögös élettel rendelkezik, egy átlagos fiú haver, egy titokzatos, ám "veszélyes" férfi, egy idegesítő munkahely/főnök, némi galiba, szerelmi helyzetek, sértődés, egy kis csavar és kész. De ennél azért jóval több. Izgalmas, kellően fűszerezett, hangulatos történet. Lelki vívódások, nagy életbölcsességek, érzelmek sokaságát zúdítja a történet ránk és sok-sok erotikus pillanatot, szikrázást, hogy beleizzadunk. 

Liza, a hősnőnk igazán szeretnivaló teremtés. Élvezetes volt olvasni a gondolatait, sziporkázó megnyilvánulásait, a világhoz, ismerőseihez, rokonaihoz, az élethez való hozzáállását.  Olyan kis kedves, kicsit burokban élő, pátyolgatnivaló teremtés. Amolyan szomszéd lány. Egy átlagos, szürke kisegér átlagos gondokkal, normális élettel, így nagyon könnyű megszeretni, saját magunkat belelátni a karakterébe. Aztán valami megváltozik benne, talán pont a történtek által, ki mer állni saját magáért, változáson megy keresztül, míg be nem üt a nagy gond. A kötet végére tisztábban lát, magáról alkotott véleménye is változik, egy erős nő lesz belőle, amiért még szerethetőbb. Mégis meglepett, mert volt olyan húzása, amitől jól megráztam volna, hogy észhez térjen. Kíváncsi vagyok, hogy változik a továbbiakban a jelleme.

A kötet stílusa, írásmódja könnyen olvasható, gördülékeny, izgalmas. Apró morzsákat kapunk az elején, hogy szokjuk, megismerjük apránként a keretet, majd a végén egy gyors száguldást, érzelmi hullámvasutat. Szeretem az írónő finom, aprólékos kidolgozását, a rengeteg érzelmet, a gondolatvilágát, amit belesző a könyveibe. Élvezetesen ír, jól felépítve mondanivalóját. Rendkívül jól érzékelteti, fejezi ki az emberi kapcsolatok sokszínűségét, a szerelem, a vágy, a barátság, a családi összetartozás fogalmát.

Rengeteg idézetet ki tudnék ragadni az Egyszeregyből, ami szívet melengető, elgondolkodtató.

Az igazat megvallva a történet nagy csavarja nekem fura volt. Talán ezt rónám föl egyetlen hibának. Az az egyetlen, ami nem igazán jött be, de ez egyéni meglátásom. Már a felvezetésekor is pislogtam nagyokat. Még az is felvetődött bennem, hogy ugyan azt a könyvet olvasom-e? Mintha egy teljesen más stílusú író átírta volna a véget. Vagy nem tudom, mivel magyarázzam, annyira eltér az elején olvasottakkal. Mivel folytatása is akad a kötetnek, így biztos vagyok benne, hogy lesz még meglepetés, válaszok, lezárás és még sok vita, nagy pillanat, szerelem, izgalom, így nagyon várom mit tartogat még nekem az írónő. Vajon értelmet kap a nagy csavar, a jellemváltozás? Sürgősen be kell szereznem a folytatást!

 A könyvet köszönöm az írónőnek!

Fülszöveg: 

Van ​egy srác, akit bármikor felhívhatsz. Egy srác, akinek sok lány tudja a számát, aki egyetlen éjszakára a Tiéd lehet, és egyszeriben megváltozik az életed. Tudja, ki vagy, mit szeretsz, hová tartasz. Szigorú szabályokat kell betartanod, ha vele akarsz lenni. Soha többé nem találkozhattok, nem hív, nem válaszol, egyszerűen eltűnik az életedből. Egyetlenegyszer lesz csak a Tiéd. De teljesen soha nem kaphatod meg.

Liza, egy női magazin újságíró gyakornokaként próbál boldogulni, de a vérmes főszerkesztőasszony mindent megtesz, hogy megkeserítse a napjait. Egyedül segítőkész kollégájára, Barnira számíthat, akinek mindig kisírhatja magát. A sármos ex, Adrián újra feltűnik a lány életében, de csak szerelmi pótléknak tartja Lizát, aki így sem tud ellenállni neki…

Amikor a lány egy riport kapcsán felhívja azt a bizonyos számot, és találkozik a titokzatos Gábriellel, tudja, hogy nagyobb a tét, mint holmi újságírói babér. Mindketten súlyos titkot őriznek, mindketten kaptak már halálos sebet, és mindkettőjüknek szüksége van arra, amit a másik adhat… csak egy a gond, az éjszaka véget ér, és soha többé nem találkozhatnak. Vagy mégis?

Libri kiadó

336 oldal

 ISBN: 9789633108611

Szólj hozzá