2019. már 08.

Ha tévébeli szereplésre vágysz...

írta: Mayerné Répási Adrienn
Ha tévébeli szereplésre vágysz...

covers_439463.jpg
Kádár Tímea: Hogyan ​kerülj a sajtóba ingyenesen
Akkor is, ha nincsenek kapcsolataid
 
Kislányként, sőt, nagylányként sem volt álmom, hogy a nagybetűs TV-ben szereplő színész, műsorvezető vagy hasonló legyek. Nem vonzott sosem a média világának azon oldala. Mondhatnám azt is, hogy a könyv célközönsége így nem én vagyok elsősorban. De ez nem igaz. Nem arról szól a kötet, hogy hogyan legyél műsorvezető, hanem egy kicsit másról. Hogyan kerülj be egy műsorba hátszél, segítség nélkül, meghívottként.
 
Egy idő után, ha van vállalkozásod, branded, márkád, "én"márkád, egy elhivatottságod, egy nagyszerű ötleted,  akkor eljutsz arra a pontra, amikor kell a reklám, a marketing. Erre a legjobb mód az, ha a legnagyobb fogyasztói társadalomhoz juttatod el rögtön, a televízióba, ami talán a legnagyobb hatást tudja rövid távon, nagyon gyorsan kifejteni.
 
Ha éppen jókor vagy jó helyen és pont az látja, akinek kell, akit érdekel. 
Ez a saját személyes véleményem. Mert ez is lutri azért szerintem.
Hiába szerepel  mondjuk (nemlétező termékem), egy etikett e-book mondjuk a VV előzetesében, mint reklám. Nem valószínű, hogy nyert ügyem lenne pont ott. De egy másik idősávban, helyen, kontextusban akár hatalmas reklámra, vevőkre, követőkre lelhetek.
Na de előre szaladtunk nagyon. Általában véve nem túl egyszerű  meghívást kapni egy nagy nézettségű műsorba, reklámoddal jó helyre kerülni, Nem telefonálnak az ember lányának minden nap, hogy olyan jó vagy, szeretnénk a közönségnek megmutatni téged. Bár ezt sem zárnám ki, mert hallottam már hasonlót.
De nem csak bekerülni nehéz, hanem megtalálni a célpiacod és eladni önmagad is megfelelően. Vagy egyáltalán nekikezdeni az egésznek. 
Törheted a fejed, kereshetsz közös ismerőst, írhatsz kéretlen levelet, telefonálhatsz te, de nem biztos, hogy eléred vele a célod. 
Tímea nagyszerű fogásokat mutat átláthatóan könyvében.
Mintha egy barát osztogatná a megfelelő tanácsait, olyan érzésem volt.
Hogy ez mennyire húzható rá más területek reklámjára is? Azt nem tudom.
De nagyon feldobja a személyes példák tömkelegével, könnyedségével. Nem görcsöl rá, hanem igyekszik oldottan előadni önmagát, tanácsait, termékét. Ezzel már előnyben van, szívesebben hívják, mintha görcsösen, akarom módon állna hozzá a dolgokhoz. Bevallom, rendkívül szimpatikus lett ezzel a hölgy számomra.
Ír kudarcairól is, amiből még többet tanulhatunk, saját példánkra vetíthetjük. Ezért jár még plusz jó pont neki. Szeretjük kudarcaink elhallgatni, pedig abból lehet a legtöbbet építkezni. Itt nem él-e lehetőséggel, kendőzetlenül tárja elénk ballépéseit is, hogy mi ne kövessük el.
 
Könnyedén, gördülékenyen, a legkevésbé sem szárazan ír. A könyv gyorsan olvasható, érthető, követhető. Nem mondhatnám túlírtnak. Meglehetősen kevés a szócséplés, körítés. Jó volt összeszedve, egy kötetbe elolvasni a tippeket, amit amúgy hosszú órák alatt sikerült volna csak fölszedni tudástárnak, külön-külön cikkekből. Igazán szakmai a könyv tartalma, de mégis szórakoztató az apró személyes anekdoták által.
Nem igazán találtam benne hibát. Talán csak rövidségét róhatom föl és a kevésbé esztétikus, figyelemfelkeltésre nem igazán alkalmas borítót. 
Minden vállalkozónak, kézműves terméket gyártónak ajánlom egy kisebb tudás fölcsipegetésére, még ha épp nem is készül a média világát meghódítani. Bármikor jól jöhet.
 
A cikk recenzió, köszönöm a Kreatív Kontroll kiadónak!
Fülszöveg:
Kádár Tímea promóciós szövegíróként kezdett a Reader's Digestnél, ahol végül 13 évet töltve tanulta meg az írásbeli értékesítés titkait. Több mint két évet dolgozott az Aegon online marketingjét vezető szakértőként, megfordult az Ersténél is, majd saját vállalkozást kezdett: régi álma volt különleges szálláshelyeket közvetíteni. 
Ezt a könyvet már Londonban írta meg, ahol szabadúszó szövegíróként dolgozik, miközben vállalkozását is vezeti. Rendszeres előadó szakmai konferenciákon, a tévéadók állandó vendége. A Forbes is írt róla, ezután kérdezték sokan, mégis mi a sikerénék a titka, hogyan éri el, hogy pénz befektetése nélkül rendszeresen megjelenik a médiában. 
A rövid válasz, hogy stratégiát alkotott, és mindennap tesz valamit azért, hogy bekerüljön a sajtóba. A hosszabb válasz pedig maga a könyv: a stratégiaalkotás lépéseit és sablonokat biztosít ahhoz, hogy a Forbes-megjelenés ne csak a vakszerencsén múljon.
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 166 oldal 
puhatáblás 
ISBN: 9789638985736
53317816_2212968805429788_8735620514040512512_n.jpg
Szólj hozzá

Könyv Recenzió Olvastuk